Gå til innhold

tok 1 ss med lakserolje for 15 min siden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal det skje noe? Noen som vet om jeg bør ta mer? Tenkte jeg skulle prøve meg frem. Har et par venninner som fødte innen 1 døgn.. men hun ene drakk hele flaska mens hun andre tok 3 ss.. vil ikke ta mer en nødvendig.. gidder ikke lakere jordmora heller.. Er moden og cm og slimproppen har gått.. ble strippa i går så kanskje det skjer noe.. Synes det er litt nervepirrende.. men greier ikke la vær..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som en dårlig ide...

Eller har du problemer med avføringen???

Syns det er ille at du som skal bli en ansvarlig mor utsetter deg selv og babyen for unødig fare bare fordi du er utålmodig! Ikke meningen å være kjip eller belærende, men det er nå min mening da...

Skrevet

Lekserolje er jo ikke farlig i det hele tatt, jormødrene anbefaler det til og med. Men eg ville ikke tatt mere en det som står på flaska. I forrige svangerskap tok eg mer enn det sto, ente med at det ikke kom ut noe eg vart bare drit kvalm og klarte ikke røre meg en hel kveld.

Skrevet

hadde tatt det på tom mage hvis det er rier jeg kun er ute etter.. men har mega forstoppelse..har prøvd miniklyx og lactulose..funka ikke.. kommer riene så er jeg jo klar uansett.. ingenting funker uten det er klart..HI

Skrevet

alle klager på at lakserolje er farlig, men jeg har aldri hørt hva slags skader det kan påføre... Noen som vet? Mamma'n min tok det da hun skulle ha søstrami, og det ble en helt vanlig fødsel. Jeg tok det da jeg skulle ha første mann, tok det på termin, 2ss, og det startet det hele og jeg hadde en kjempe fin fødsel.

Jeg leser om mange her som tar kanel i bøtter og spann, men ei venninne av meg ble opplyst av jordmor at det absolutt ikke var bra for barnet.

Er bare litt nysjerrig på hvorfor alle er så imot lakserolje???

Skrevet

tanten min er fødselslege.. hun sa følgende- det verste som kan skje er at du får DRITT vondt. Ikke skadelig for noen. Styrtfødsel kan skje uten olje.. stresset baby er helt vanlig.. grunnen til at det kan sette fart på sakene er fordi når tarmene jobber kan de påvirke livmoren slik at det kommer kynnere evt rier.. mye skremmsel ute å går her-.. klyster og olje funker på samme måte!

Skrevet

oki... da ble jeg litt klokere idag og :-)

Skrevet

jeg tok det da jeg gikk med snuppa... kom verken noe baby eller no bimmelibom...;)

Skrevet

Søstra mi drakk ei flaske med lakserolje, dvs, det hun ikke spøy opp igjen underveis.. Joda, ungen kom jammen den, samme kveld, i en vanvittig styrtfødsel!! Når ting skjedde, så tok det litt over en halvtime bare! Og det er IKKE bra!!! Tenk bare på at åpningsfasen blir megakort, og mellomkjøttet rekker ikke reagere en gang.. Og hva gjør man gjerne da? Jo, revner. Med stor R!

Anbefales IKKE...

Skrevet

hehe det er jo litt naivt å drikke en hel flake også da--- kan godt tenke meg at det er skadelig.. men tanta mi tok nok ikke høyde for overdose heller da. normal dose er 1-3 ss

Skrevet

Stooor forskjell å drikke en hel flaske og å ta 2-3 ss....

Skrevet

samme med kanel.. skadelig i for store mengder! sunn fornuft er jo et brukbart ord i denne sammenheng...

Skrevet

Jeg gidder heller ikke å bry meg om alle de som er hysteriske ang. lakserolje. Og kommer nok faktisk til å prøve dette når det nærmer seg. Men...hvor kjøper dere lakserolje? På apoteket? Og hva koster det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...