Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vondt i skrittet ,hele området liksom,og det stikker og sliter.

4+1 bare,og så herjer det så mye.

Normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig forklart kanskje..

Øm nedentil og river i lysken ømt i det hele.

Tenker at kanskje tante kommer alikevel,siden det minner litt om når tante herjer som værst,selv om hun nå ikke har kommet.

Lenge siden forrige graviditet som endte godt,så veldig takknemlig om noen vil berolige meg litt:)

Skrevet

Det kan ikke være livmor som vokser og eggstokk som vokser litt, da? Etter at egget sleppes ut av eggstokken vil folikkelen som egget lå i (i eggstokken altså) forstette å produsere hormoner, og vil faktisk vokse. Da heter det corpus luteum, og det blir faktisk ganske stort etter hvert (5 cm i diameter i følge mine lærebøker). Nå vet jeg ikke om dette har noe å si-om man kan kjenne det, altså, men poenget mitt er at det skjer veldig mye rart i underlivet når man blir gravid.

I tillegg kan det hende at livmoren flytter litt på seg, og drar i de berømte ligamentene.

Dette er jo bare synsing fra min side, altså, men håper du kanskje kan puste litt lettere?

klem

Skrevet

Ja det kan forklare det litt,jeg kjenner jo igjen det du snakker om,men visste ikke at den kunne bli så stor som 5 cm,da er det ikke rart man kjenner noe.

Det er seks år siden jeg var nygravid i et svangerskap som endte bra ,så jeg husker jo fint lite.

Har bare begynt å blø få dager etter positiv test,mens vi har prøvd på attpåklatten..derfor nervøs,for det murrer jo når tante kommer og.

Og vanskelig å skille.

Håper dette er årsaken da,tusen takk for fint svar.

Klem.

Skrevet

Ja, det er skummelt med alt slikt. Kroppen er vant med mensturasjon, men ikke så vant med å være gravid, så man tenker automatisk på det som ligger nærmest for kroppen, kanskje? (litt dårlig forklart??)

Tror ikke det er før man er noen mnd på vei at corpus luteum blir så stort som 5 cm, men det vokser jo en del ganske tidlig tror jeg. Det står jo for hormonproduksjonen frem til placenta kan ta over (det vet du kanskje fra før).

Håper at alt er bra da! Lykke til!

Skrevet

Hei! Synes nesten det høres ut som de symptomene jeg hadde da jeg fikk bekkenløsning i mitt første svangerskap. Kjente det godt i symfysen, lysken og hele det området. Jeg var riktignok i uke 15 da det begynte, men jeg har faktisk hørt om folk som har skjønt de var gravide fordi de kjente igjen symptomene på bekkenløsning...

Skrevet

Tusen takk:)

Lykke til videre du også.

Klem

Skrevet

Jeg ville nok også kjent litt etter om det kan være bekkenløsning. Jeg er i mitt andre svangerskap og kjente (igjen) smerten allerede etter 6 uker, og så bare eksalerte det. Første gang jeg kjente det var etter en lengre biltur, og det var bare en veldig difus følelse av stølhet i lysken. Er nå i uke 10 og det er ikke noe tvil, og skal begynne med fysikalsk trening pronto!

Lykke til.

Skrevet

Ja jeg har litt vondt i symfysen,har hatt bekkenløsning i alle svangerskapene mine,men det er jo så tidlig enda,så falt meg egentlig ikke inn.(er jo som sagt lenge siden sist det gikk bra)

Håper dette er et godt tegn,må innrømme jeg sjekker pairet hvert do besøk,dårlig erfaring det siste 1 1/2 året.

Kjennes ut som jeg må tisse hele tiden også,enda jeg ikke må.

Når jeg tenker etter så mener jeg at jeg kjente det i symfysen allerede før jeg testet når jeg ventet minstemann også..

Tusen takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...