Gå til innhold

modningsgele....hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter!

jeg skal igangssettes den 10.04. medmodningsgele....er det noen som har tidligere erfaring med dette?jeg venter min 3. barn nå og lurer på om det vil slkje ting med en gang eller om det tar lenger tid...?

plis og svar meg dere som har erfaring, er kjempe sliten og trenger litt " trøst" he he....

takk for svar som kommer inn!§

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia, er førstegangs så kan desverre ikke hjelpe med egne erfaringer men satt akkurat å leste om dette før jeg såg inlegget ditt, håper det kan være til hjelp:)

Minprostingel: - Prostaglandingel for modning av livmorhalsen og stimulering til riaktivitet.

Fremgangsmåte;

Du ligger på en gynekologisk undersøkelsesbenk og legen fører inn et instrument ( spekel ) i skjeden for å få god oversikt over livmorhalsen. Gelen settes inn i livmorhalsens åpning gjennom en lang innføringshylse. Etterpå skal du flytte deg over i sengen så flatt som mulig slik at ikke gelen renner ut. Deretter skal du ligge flatt i sengen 1 time. Du bør helst ligge på siden.

CTG. Du vil både før og etter at gelen er satt inn bli overvåket med CTG ( sparketest ). Dette er for å registrere hjerterytmen til barnet og riaktiviteten i livmoren.

Etter noen timer vil du som regel bli undersøkt nedentil igjen og legen vil da vurdere om du skal ha en gel til.

Gå på toalettet før du får gel. En time kan føles uendelig lenge hvis du må tisse.

Skrevet

oi... dette kom visst ikke med:

VIKTIG !! Selv om du får gel er det ikke dermed sagt at fødselen starter med en gang. Noen trenger flere geler for å komme igang, mens andre trenger kanskje bare en eller to.

Skrevet

d kommer ann på hvor moden du er når du får gel, hvordan d virker på deg.. hos noen kommer riene med en gang hos andre må de sette flere gel for å få i gang fødselen..

Skrevet

o, tusen takk for svar!!!!

Da skal det bli spennende å se åssen gelen virker på meg, håper bare at det går eller virker med en gang......

takk takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...