Gå til innhold

Litt intimt spørsmål:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger å være anonym siden det er litt intimt.

Har de siste ukene hatt veldig mye utflod og synes den er blitt litt gulaktig. Den lukter ikke men reagerer litt på fargen og mengden. Skal ta det opp med jordmor men lurte bare på om noen andre har det slik, og om det evt er normalt?. Er 33uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det klør og/eller lukter så er det muligens sopp..

Skrevet

nei, det verken klør eller lukter.

Skrevet

Hei!

Jeg er også 33 uker på vei og opplever akkurat det samme. Jordmor sier det er helt naturlig å få mere utflod når man er gravid. Men jeg synes det er heslig mye, kjenner liksom plutselig at det renner..

Skrevet

slik har jeg hatt det lenge,og her ser det litt mer ut som snørr..sorry detaljer,men er klumpete og ser ut som snørr..grønnaktig..av og til gult.. er i uke 34 foresten..spurte jordmoren på sykehuset om dette..men hun sa at det bare var slik..av og til er det helt vått også i trusa,og skifter trusa opptil 5 ganger om dagen pga dette (klarer ikke gå med truseinnlegg,får fort sopp da)

Men idag så kom det to "store" klumper med dette ut..begynner jo nesten å bli litt nervøs..klør og svir ikke her heller,så er ikke sopp..

Skrevet

utfloden til oss gravide damer er noe underfundige greier...

Den kan være litt farget og litt grøtete i konistensen.. Men, den kan også være helt blank og ha vannkonsistens...

Klør det, lukter det eller det er mye ubehag knyttet til utfloden, så gjelder det å få det sjekket opp, da det kan være soppinfeksjon.

Siden vi er gravide så reagerer vi litt forskjellig på ting, slik som at vi kan ha UVI uten at det svir når vi later vannet... bare fordi det "hører med" til svangerskapet.

Det samme gjelder soppinfeksjon..

Det er godt mulig at vi kan ha en soppinfeksjon uten at det umiddelbart klør eller lukter mye.

Vær obs på forandringer, og ta det gjerne opp på kontrollene... det er bedre at det blir kontrollert en gang for mye enn en gang for lite...

Skrevet

jepp... og man kan vel si seg helt enig at det er rimelig ekkelt og underfundig når det plutselig dukker opp til tider både store og små geleklumper i ulik konsistens...

Men... så lenge de ikke har blodlignende fargestoffer i seg så skal det ikke være farlig...

Skrevet

Kjenner problemet... har hatt det slik i mange uker, JM sa det var helt vanlig når man var gravid.... Kjipt, men sant! :-/ Har tatt en kur med Vivag-tabletter for å gjenopprette bakteriebalansen "der nede",får håpe det hjelper! :o) Er også uke 33 nå :o)

Skrevet

hei! har også det samme problemet...men jeg har litt kløe oxo....hadde time hos jordmor igår og urinprøven min sa at det var litt blod i urinen....og kan være en start på sopp infeksjon....hun sa at jeg ikke burde bruke truseinnlegg, fordi bakteriene dør ved å få luft på seg...så jeg ligger naken om nettene og et håndkle under slik at det lufter seg godt :)

men jeg fikk en oppskrift fra henne som man burde gjøre i 2 dager, 2 ganger daglig i 10 min...det er : ha lunkent vann i en balje som du kan sitte i og hell i 3 ss med eplesyre eddik....har nå gjort det 3 ganger...skal gjøre det en siste gang før jeg legger meg...og allerede etter første behandling ble det bedre...anbefaler veldig uansett...men ikke bli redd når dere reiser dere, det har jo gått inn i kjeden for å rense og når man reiser seg så renner dette ut igjen :) har lite med utflog allerede med engang...( ps: gå med bomullstruser og bytt 2 ganger om dagen.....gå med skjørt i huset....bedre luft - mindre utflod :)

er 36+5 dager ....snart mamma :) venter lillegutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...