Gå til innhold

tips om gode kremer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hva med litt olje i badevannet... eller massere babyen din med litt olje etter stellet. Apotekets badeolje er veldig fin, ACO baby olje er jeg også fornøyd med... Ellers kan du prøve blå eller rød apobase, vitapan, A-krem eller ACO baby krem.....

Bruker Rikshospitalets barnesalve, den blir solgt på apoteket på Riksen. Den er helt suveren på såre rumper.

De lager også kremer mot tørr hud.

Angrer veldig på at jeg ikke hamstra når jeg først var der...

Ellers blir A-creme hyppig brukt...

Den aller beste kremen vi har prøvd er decubal (den røde) Har en sønn på 3 år so hadde litt ømfintlig hud, og den kremen var den eneste som hjalp. Vi prøvde MANGE! Me det er jo svært variert. Du må vel bare prøve deg fram.

Spør etter prøver på apoteket.( Eller små tuber)

Annonse

Vår eldste har atopisk eksem. Da det begynte brukte jeg mye over 1000 kroner på kremer som jeg fikk anbefalt av foreldre som synes det virka på sine barn. Men vi har enda ikke funnet noen krem som vi er helt fornøyd med. Men vi gjør slik allergilegen sa og variere mellom ulike kremer. 1-2 uker med den kremen og så bruker vi en annen. Det er visst noe om at kremen mister litt effekt om en bruker den over tid.

jeg bruker en salve som heter AgrOsan, den er ganske dyr, men det er en stoooor tube.. den bruker jeg selv og på ungene og hadde jeg hatt ei ku kunne jeg sikkert brukt dem på den også..

det står at den er mot kløe og psoriassis.. brukte den når jeg melket kuer før for vaskemiddelet i melekanlegget var så sterkt.. smører der guttene er tørre og de blir bra med en gang..er også fin mot solbrenthud og lettere brannsår.. dessuten lukter den godt.. laget av naturlige ingredienser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...