Gå til innhold

tips om gode kremer?


meg og min lillle sønn

Anbefalte innlegg

til tørr babyhud. Vil gjerneha mange svar. Finner liksom ingen som "virker" på den tørre huden til lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker A-creme til Ingeborg. Har fungert bra, synes jeg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XOmega.

 

Basert på planteoljen fra havre. Kjøpes på apoteket. Koster litt, men er superdrøy og veldig god. Hel serie med produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vedlig fornøyd med Babyline-produktene hvertfall. Er ikke så mye jeg har trengt å bruke dem, men snuppa var litt tørr i ansiktet for litt siden, og da var ansiktskremen deres knall. Har faktisk brukt den selv på knusktørr vinterhud :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

locobase er fedtkrem,å veldig god å bruke hvis det er veldig tørt utenfor.

locobase repair er god hvis huden allerede er "skadet" av eksem eller annet.

declubal er også godt.

A-derma exomega,men den er ikke så feitende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker SebaMed Kuldekrem, kjøpt på apoteket.

 

Den er veldig fet og lett og smøre ut. Har virket godt i Torbjørn`s tørre kinn ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med litt olje i badevannet... eller massere babyen din med litt olje etter stellet. Apotekets badeolje er veldig fin, ACO baby olje er jeg også fornøyd med... Ellers kan du prøve blå eller rød apobase, vitapan, A-krem eller ACO baby krem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk anbefalt Ceridal kuldekrem på apoteket, både som kuldekrem og fuktighetskrem. Inneholder ikke vann. Lillegutt har litt tørr hud i pannen, og den kremen fungerer i alle fall bra på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-derma exomega er den aller beste. Jeg har atopisk hud og litt psoriasis. Har prøvd det meste, og denne kremen fungerer så godt at jeg har kutta ned betraktelig på kortison-forbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Rikshospitalets barnesalve, den blir solgt på apoteket på Riksen. Den er helt suveren på såre rumper.

De lager også kremer mot tørr hud.

Angrer veldig på at jeg ikke hamstra når jeg først var der...

 

Ellers blir A-creme hyppig brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller beste kremen vi har prøvd er decubal (den røde) Har en sønn på 3 år so hadde litt ømfintlig hud, og den kremen var den eneste som hjalp. Vi prøvde MANGE! Me det er jo svært variert. Du må vel bare prøve deg fram.

Spør etter prøver på apoteket.( Eller små tuber)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evelina har atopisk eksemhud og vi ble anbefalt å bruke a-derma. Er fornøyd med den.

Liker også babyline sin creme. Tulla mi får ihvertfall veldig myk hud av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten her fikk tidlig eksem og veldig tørr hud i ansiktet som sprakk opp. Bruker nå A-derma etter tips fra ei venninne med samme problen og er kjempefornøyd. Bruker også NAF's olje i badevannet (begge deler fåes på apoteket). Lykke til!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår eldste har atopisk eksem. Da det begynte brukte jeg mye over 1000 kroner på kremer som jeg fikk anbefalt av foreldre som synes det virka på sine barn. Men vi har enda ikke funnet noen krem som vi er helt fornøyd med. Men vi gjør slik allergilegen sa og variere mellom ulike kremer. 1-2 uker med den kremen og så bruker vi en annen. Det er visst noe om at kremen mister litt effekt om en bruker den over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har prøvd maange forskjellige kremer på jonathan men de funket ikke .. så anbefalte mamma meg og prøve vitapan, og nå er alt det tørre borte, den fungerer kjempe bra:) den inneholder a vitamin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker en salve som heter AgrOsan, den er ganske dyr, men det er en stoooor tube.. den bruker jeg selv og på ungene og hadde jeg hatt ei ku kunne jeg sikkert brukt dem på den også..

 

det står at den er mot kløe og psoriassis.. brukte den når jeg melket kuer før for vaskemiddelet i melekanlegget var så sterkt.. smører der guttene er tørre og de blir bra med en gang..er også fin mot solbrenthud og lettere brannsår.. dessuten lukter den godt.. laget av naturlige ingredienser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også brukt agrOsan, veldig effektiv. Den både lindrer og smører. Olje er jo også fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...