Gå til innhold

Min lille pike er veid og funnet for lett...


Snupidupi

Anbefalte innlegg

Va med Julie på kontroll i dag og di syns ho hadd lagt førr lite på sæ... va 63 cm lang og veid 5505g... ekke så arti å hør da... men ho e nu bli og førnøyd så æ tar det ikke så veldi tungt... sku gje ho pupp litt oftere så får vi se kor det går.... Ellers så syns hs at ho va væld flenk å hold hodet sitt.... lå i allefall et kvarter på magen... når æ snudd ho på rygg bei ho gallsur og så mått snu ho på mage igjen... også va ho vældi bli og sjarmert både hs og kontordama ;D Sprøyta syns ho nu ikke nå særli om da, men gikk nu bra det å... har vært vældi bli i heile dag.... men har vesst bynnt å få litt feber :/ men va ikke mye enda... men nu søv ho... ikke rart førr ho har lagt under babygymmen i en time etter at vi kom heim.. så nu va ho slitn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi så flink Julie er til å ligge på magen da. Her i gården er visst det å ligge på magen det værste som finnes. Hun blir forbannet med en gang!

Kjedlig at hun hadde gått for lite opp i vekt, men så lenge hun er blid og opplagt er det jo ikke noe krise da! Det forandrer seg sikkert også hvis du gir ho pupp litt oftere...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får se, men kan jo ikke tveng i ho mat vesst ho ikke vil...

 

Trur ho bynn å bi frøkteli nysgjerri å ho får så mye bedre oversikt når ho ligg på mage :D Også har ho bynnt å få løst på leka som ligg fremfør ho ... men ho veit ikke kor ho skal få tak i dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...ikke noe gøy når de ikke legger på seg skikkelig da. Men hvis hun virker blid og fornøyd har hun det sannsynligvis helt fint:) Kan jeg spørre hva hun veide ved sist veiing og hvordan vektoppgangen har vært ellers da?

 

Flink jente som ligger så lenge, det gjør ihvertfall ikke mi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! j a man får høre det om de er for lette og for tunge.. Men så lenge Julie er fornøyd, så er vel det bra?:-) Det er heller ikkje arti når hs lurer på hva jeg forer Carina me.. Føler jeg blir litt mistrudd når jeg sier at ho bare får pupp. Det er jo bare det ho får!! Men lubben er ho;-) 6860gr og 60 cm på 3mnd kontroll. Kors la storesøstra på seg da? Me Mia fikk jeg høre det samme.. Ka jeg fora ho me altså.. Og ho fikk og bare pupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jer er litt redd de skal si det om mi og. Er 61cm 5600. Søstra var over en kilo tyngre på den samme lengden enda ho var 450gram lettere ved fødsel.

 

Men jenta er blid og fornøyd og det er ellers ingen tegn på at ho får for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøstra vakortee og tøngre på tre mnd kontrolln...

 

Julie kun nu gått fått et kilo hos mæ da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er 6 uker mellom hver måling har hun lagt på seg 9 gram for lite i forhold til det som er anbefalt. Har hun vært syk i denne perioden så kan jo det spille inn. Uansett, dersom du syns hun virker blid og fornøyd så syns jeg ikke du skal ta de målingene for høytidelig - siden avviket ikke var for stort. Hun har jo strekt seg godt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i går. Mira veide 4600 og var 59.5 cm. Ligger helt på den nederste streken i vekt, men på normal i lengden. Min HS sier det er HELT greit, så lenge hun trives og er aktiv. HS sier det er bare et tegne på at hun er en type som strekker seg bra i lengden men ikke er så kraftig av seg. Og det er jo greit å¨være lang og tynn etter hver da, hehe (arv etter pappa og ikke mamma der gitt ...)

Synes Julie høres ut som en veldig fornøyd baby jeg da :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der m vekt e nesten blitt et hysteri fra HS, vet ikke hvor mange ganger vi har vært på ekstra veien, da lille venn har lagt på seg forlite. Men plutserlig la han på seg 300 gr på en uke og da ble det stilt (hadde fått en del ekstra flaske den uka) er spent på 3 mnd hva de sier for da blir det 4 uker siden sist vi veide og han har vært små syk imellom.

Kan ikke sammenligne med søsken heller for de har begge vært gode og runde, mens denne er er heller lang og tynn.

Vil tro han skyssser på onkel, morfar og oldefar - lange tynne menn, med høy forbrenning og problemer med å legge på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo på ungen din om ho har d bra :) Som mor så kjenne du jo ungen din best, å så lenge d ikke virke som om ho mangle nåt, så gjør ho d vel ikke heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje d e mye å bekymre sæ over, godt du ikkje lar dæ stresse av hs. Julie e ikkje langt unna mi snuppa i vekt, og ho lå nu akkurat på gjennomsnitte på kurvan. Ho va 3470 når ho bei fødd, 4930 på 6-ukers å nu e ho 5830 (3mnd i dag=)). Trur at så lenge ongan verke førnøyd, e d ingenting å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi har lagt på seg for lite nesten hele tiden hun...for lite i forhold til det som er "normalen" da.Men,hs har aldri stresset med dette faktisk,er vel mer meg som har stresset litt.

 

Begynte med litt flaske ved 3 mnd,pga at jeg hadde vært syk i 1mnd i strekk,og hadde for lite melk pga det.

 

Nå er hun straks 4 mnd,og får to flasker med mme i døgnet og grøt en gang om dagen.

 

Skal på 4 mnd kontroll neste uke,så blir spennende å se vektoppgangen da.Selv om helsesøster mente hun var en type som ikke la så mye på seg hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...