Gå til innhold

operasjon når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter planen skal jeg opereres i foten til høsten...

skal da ha full narkose, men det går vel ikke når jeg har termin i november?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det hadde jeg vert skeptisk til...tror ikkr det er bra...

Skrevet

Huff nei, utsett den operasjonen... Jeg hadde operasjon i kneet med narkose og smerte stillende i dagene som fulgte. Viste ikke at jeg da var gravid, hadde heller ikke fått positiv test ettersom det var for tidlig. Fikk SA i uke 7, og legene er ganske sikre på at det var pga narkose og smerte stillende( paralgin forte).

Skrevet

Nei, det er nok lurt å utsette det om du kan. Det anbefales vel at gravide unngår slikt så sant de kan; noen ting må jo opereres med en gang... Dessuten brukes røntgengjennomlysning i mange operasjoner i føttene, og det er heller ikke gunstig for en gravid.

Sikkert lurt å si fra nå, slik at du kan få nytt tidspunkt for operajsonen, og ikke risikerer å stille langt bak i køen igjen (jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer)

Skrevet

ja for når operasjonen skal utføres er jeg nok ganske så gravid=)

(7-8 mnd på vei da)

får ringe til sykhuset å få den utsatt, det er heldivis ikke noe som MÅ gjøres akurat da!=)

(skal fjærne skinner og boltet i ankelen og leggen etter at jeg knakk ankelen i høst)

takk for svara=)

Skrevet

Jeg ville ha ringt og fortalt situasjonen er folk som har vært i narkose under graviditeten men tror det er lett narkose også folk som får lokal bedøvelser. Men ville sagt i fra til sykehuset om at du er gravid så finner nok de en løsning og er det til skade for barnet gjør de det nok ikke.

Skrevet

Da vil jeg tippe at de kommer til å måtte ta røntgen også, de har ialle fall gjort det på alle ortopediske operasjoner jeg har vært med på. Så da er det jo ikke bare narkose å tenke på.

Er du bra igjen i ankelen din nå?

Skrevet

ja på sett å vis så er jeg vel bra på en måte, kjenner at det står noe fast inni foten og bevegeligheten er ikke like god i den som før, men jeg kan gå på begge føttene nå, gikk på krykker i 4 måneder!=/

var til en sånn "mini-operasjon" for 2 måneder siden der jeg bare fikk lokalbedøvelse da di åpnet opp å skrudde ut 2 slike bolter som gikk gjennom hele ankelen, det var så grusomt ondt så noen lokalbedøvelse går nok ikke denne gangen!

får belage meg på å vente et år eller 2 med å ta dem ut=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...