-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 etter planen skal jeg opereres i foten til høsten... skal da ha full narkose, men det går vel ikke når jeg har termin i november?
vero:o) Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 nei det hadde jeg vert skeptisk til...tror ikkr det er bra...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Huff nei, utsett den operasjonen... Jeg hadde operasjon i kneet med narkose og smerte stillende i dagene som fulgte. Viste ikke at jeg da var gravid, hadde heller ikke fått positiv test ettersom det var for tidlig. Fikk SA i uke 7, og legene er ganske sikre på at det var pga narkose og smerte stillende( paralgin forte).
Erisa* Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Nei, det er nok lurt å utsette det om du kan. Det anbefales vel at gravide unngår slikt så sant de kan; noen ting må jo opereres med en gang... Dessuten brukes røntgengjennomlysning i mange operasjoner i føttene, og det er heller ikke gunstig for en gravid. Sikkert lurt å si fra nå, slik at du kan få nytt tidspunkt for operajsonen, og ikke risikerer å stille langt bak i køen igjen (jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2007 ja for når operasjonen skal utføres er jeg nok ganske så gravid=) (7-8 mnd på vei da) får ringe til sykhuset å få den utsatt, det er heldivis ikke noe som MÅ gjøres akurat da!=) (skal fjærne skinner og boltet i ankelen og leggen etter at jeg knakk ankelen i høst) takk for svara=)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Jeg ville ha ringt og fortalt situasjonen er folk som har vært i narkose under graviditeten men tror det er lett narkose også folk som får lokal bedøvelser. Men ville sagt i fra til sykehuset om at du er gravid så finner nok de en løsning og er det til skade for barnet gjør de det nok ikke.
Erisa* Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Da vil jeg tippe at de kommer til å måtte ta røntgen også, de har ialle fall gjort det på alle ortopediske operasjoner jeg har vært med på. Så da er det jo ikke bare narkose å tenke på. Er du bra igjen i ankelen din nå?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2007 ja på sett å vis så er jeg vel bra på en måte, kjenner at det står noe fast inni foten og bevegeligheten er ikke like god i den som før, men jeg kan gå på begge føttene nå, gikk på krykker i 4 måneder!=/ var til en sånn "mini-operasjon" for 2 måneder siden der jeg bare fikk lokalbedøvelse da di åpnet opp å skrudde ut 2 slike bolter som gikk gjennom hele ankelen, det var så grusomt ondt så noen lokalbedøvelse går nok ikke denne gangen! får belage meg på å vente et år eller 2 med å ta dem ut=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå