Benni-min Skrevet 15. mars 2007 #1 Del Skrevet 15. mars 2007 I mitt hode skurrer det litt, men det er kanskje fordi mor alltid har sagt at hun ikke vil være det. Hun vil være en bestemor og ikke ta seg av oppdragelsen o.l. Hun vil ha kosestunder osv. Klart hun kan passe han noen dager og helger osv, men ikke fast dagmamma sier hun. Ikke misforstå meg dere som skal ha besteforeldrene som dagmamma, for jeg er ikke "ute" etter dere. Men jeg lurer bare på om det er bare jeg som tenker slik..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #2 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg er en av de som skal ha besteforeldre som dagmamma, farmoren for å være nøyaktig, så jeg kan jo gi deg mitt syn på saken. I mitt tilfelle så jobber jeg turnus og jeg hadde derfor ikke benyttet meg av en 100% plass i barnehagen. Jeg måtte uansett ha full plass fordi jeg aldri jobber tidligvakter på samme dag, eller jo det er ikke sant, hver 6. uke er jo lik, men ikke noe som en barnehage kan forholde seg til. Der har man faste dager i uken uavhengig av min turnus. Pappaen til jenta mi jobber også mye vekke i perioder og han jobber også en god del overtid. Så og betale full pris for en barnehageplass jeg kommer til å benytte 1-2 ganger i uken, og allikvel være avhengig av noen som passer henne når jeg er på seinvakt... DET skurrer i mitt hode :-) Men så er det jo slik at de dagene jeg har seinvakt så begynner jeg mellom halv 2 og halv 3 - men barnet skal jo være levert i barnehagen før kl. 10, så da hadde jeg jo ikke sett Maja mer enn 1-2 ettermiddager i uken. Jeg synes faktisk vi er privilegerte som har en farmor som vil passe henne så mye som hun kommer til å gjøre. Slik jeg ser det så kommer en bestemor til å være en del av oppdragelsen av barnebarnet sitt uansett om hun er dagmamma eller ikke. Ikke hovedansvaret - selvfølgelig - men å følge de 'reglene' jeg og pappan til Maja vil ha vår vårt barn. Etterhvert så kommer jeg til å ha Maja i barnepark noen timer så hun får leke med andre barn - ikke for det, kjenner jeg farmoren rett så kommer hun til å være mye ute med Maja og treffe andre barn. Men det er noe jeg synes er viktig - så da får hun 'etterkomme' mitt ønske :-) Ble litt langt svar dette her, og kanskje hører jeg litt krassere ut enn det er ment :-) Men jeg synes vi som foreldre har tatt en god avgjørelse for hvordan vi velger å løse situasjonen vår med tanke på å komme tilbake i arbeid igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benni-min Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 15. mars 2007 skjønner jo at en som jobber turnus har litt mer problemer med det. Jeg ser det liksom at en som jobber fra f.eks 8-16 og har ungen hos besteforeldrene hver dag. Jeg kjenner også foreldre som har passet barnebarna uten problemer og godt er jo det. Jeg er bare vant til å høre de si at de vil være besteforeldre som kan gi dem litt ekstra når de er der og ikke ha så mye regler som vi kommer til å ha her hjemme. Hadde jeg ikke hørt dette så mye, hadde jeg sikkert sett anderledes på det. Flott for deg at dere har en god ordning. Godt for ungen å ha noen kjente og kjære rundt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirakeljenta08 Skrevet 15. mars 2007 #4 Del Skrevet 15. mars 2007 jeg skal ha lillegutt hos besteforeldrene når jeg er på jobb, syns det var det rett for oss. syns han e rlitt liten til barnehage(det er min mening( å han forguder besteforeldrene sine. jeg jobber turnus så er ikke alltid like lett å få kabalen opp. får se hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre små... Skrevet 15. mars 2007 #5 Del Skrevet 15. mars 2007 for meg blir det feil om mamma feks skulle vært dagmamma til mine barn. ho er ferdig som mamma og skal nå være mormor og kose seg med det!! selvfølgelig passe de innimellom er jo bare koselig! men ho har 10 barnebarn så da blir det kanskje litt anderledes.. tror ho helst ikke vil være dagmamma for ho passer alle barnebarna innimellom så det blir nok pass! syns ikke det er galt om noen bruker besteforeldre som dagmamma.. for det kan jo være en god løsning for andre, og om besteforeldrene ønsker å være det så må det jo være helt greit. men syns det er viktig å ikke utnytte seg av det jeg da.. hvis feks besteforeldrene egentlig ikke ønsker det men klarer ikke si nei. syns også det er riktig at de da får noe for det. feks kontantstøtta!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirakeljenta08 Skrevet 15. mars 2007 #6 Del Skrevet 15. mars 2007 jeg mente at min mamma skal passe minsten når jeg er på jobb. er ikke mange timene om dagen. ellers har jeg noen som kan passe han. vi skal prøve oss litt frem og se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #7 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg glemte å skrive i innlegget mitt at det er farmoren som selv har tilbudt seg å være dagmamma da... Det er første barnebarnet hennes. Jeg var i begynnelsen skeptisk selv - men med tanke på jobbsituasjonen vår så er vi veldig glad for at hun tar det på seg. Jeg skal jobbe redusert stilling også, så det vil ikke bli så stor belastning på ho. Men jeg ser jo selv at jeg må få meg en anna jobb etterhvert, kan ikke basere oss på at hun skal passe barnebarn i mange år fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå