Gå til innhold

sparer dere penger til barna deres?


Mamman til Ask (12/06)

Anbefalte innlegg

vi har barnekonto (fox&pia) i dnb, og setter inn 200,- hver måned.. er ikke mye, men det blir en fin sum som han skal få til konfirmasjon eller når han blir 18.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også ordnet sparekonto...hun fikk 1000kr av banken da hun ble født og så skal vi ordne trekk 200 i mnd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å sette inn barnetrygden på barna. men nå har vi ikke råd til det, men vi setter inn 400kr per barn per måned,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer 200.- pr mnd pr barn.Planen er at de skal få det i 18 års gave. Halvparten går i fond og resten inn på konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planen er å spare barnetrygden som går inn på barnas trygghetskonto i postbanken (også forsikring)

 

Men om vi kommer til å "gi" det til 18 års dagen eller noe vet jeg ikke. Tipper at det mest sannsynlig blir gitt i forbindelse med leilighetskjøp eller skolegang. (hvis vi klarer å spare)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Fox & Pia.

Jeg setter også inn 200kr, halve på konto, halve i fond. Pappaen skal også ordne trekk fra sin konto, men vet ikke hvor mye han har planer om å overføre. har jeg helt glemt å spørre om :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer til alle ungene, men ikke noe fast beløp. De kommer ikke til å få tilgang på alle pengene før de er ferdig utdannet, eller i etableringsfasen. Vil ikkke at de skal "feste opp pengene" Vil at de skal bruke det til leilighet e.l. Vet selv at jeg ikke hadde brukt pengene fornuftig for noen år siden.

Vet av noen som fikk alle sparepengene sine i 18-års gave, og det ble brukt på mye tull. Vedkommende angrer seg utrolig mye nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hjemme ett år ekstra med mini,så nå sparer jeg barnetrygden til det. Når jeg skal ut i jobb igjen skal jeg prøve å spare så mye som mulig av den! Tenkte å spare litt på vanlig sparekonto,og litt i fond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi sparer i skagenfondene. har ikke tapt en krone. har satt inn 14000 hittil(3 mnd). blir nok ikke så mye fremover, nå er det ny barnevogn på agendaen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, vi må spare til dæm ;) vi har ikke nåt fast trekk i mnd, men lægg inn på sparebøsse(minimum 100 til dæm hver i mnd). Til nu har dæm væll en 8-9 hundre hver.. finn alltid peng i bokselomma til farn når æ ska vaske, å d putte æ på bøssa dæmmes ;) dæm blir rik hvis dæm f¨år alle pengan æ plukke opp etter han;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...