Gå til innhold

Hvor stor åpning når man kan få epidural?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha åpnet seg et visst antall cm før man kan få epidural, og når er det i såfall for sent? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jordmor fortalte at epidural gis mellom 6-8 cm. Etter det er det for sent!

Skrevet

Nei, man kan få epidural allerede ved 3 cm åpning. Det har jeg fått i begge mine fødseler.

Skrevet

var til samtale på føden i dag og snakket med en overlege der. Hun sa at epidural KAN de gi allerede fra 9cm. Altså 1 cm åpning.

Skrevet

De vil vel helst vente til 3-4 cm, slik at de vet at fødselen er skikkelig igang. Det var iallefall det jeg fikk vite.

Skrevet

fødselen mim ble satt igang og så fort de hadde tatt vannet fikk jeg epidural. Hadde da så vidt 1cm åpning.

Skrevet

Har epilepsi og har vært innlagt på sykehus i en uke. Hos meg vurderer de å gi epidural og intravenøst så fort fødselen starter. Føler meg veldig trygg på at de vet hva de driver med. Skal føde på RIksen og det er jo spesialsykehuset for vanskelige fødsler. Med meg er de redde for anfall og utmattelse fordi jeg ikke får i meg næring.

Skrevet

hei milva,er dette din første? jeg har også epilepsi venter nr tre i mai..fikk beskjed om at det nå var kommet et nytt opplegg for de med epilepsi,ergo ingen ekstra oppfølging.synes det høres helt rart ut..på de to forrige fødselene mine jikk det helt fint,ingen anfall:) lykke til med fødselen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...