Gå til innhold

Hva skal dere vaske stumpen til babyen med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våtservietter eller vaskekluter? Hvis våtservietter, hvilket merke?

Vi brukte våtservietter til nr,1, men dette blir jo litt dyrt i lengden, pluss at jeg tenker på alle kjemikaliene som er i. Det er jo lotion, såpe osv. i de...

Og hvor får man evt. kjøpt kluter med farge på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg kommer til å bruke Weledas babyolje, evnt. holde stumpen under springen, kun vann og så olje etterpå. Olje anbefaler jeg på det varmeste. Brukte kun Weleda produkter (Calendula) sist gang og var veldig fornøyd

Skrevet

Kommer til å bruke gaskluter fra Sparkjøp, med kun vann, og eventuelt litt olje på.

Liker ikke tanken på å klisse masse kjemikalier på babyhuden, som det er i våtservietter. Det er jo bare å kjenne hvordan man blir på fingrene av å vaske hendene med våtservietter.

Liker heller ikke tanken på å lage unødvendig mye søppel, ved å bruke kompresser som skal kastes etter hver vask. De er sikkert greie å ha på tur, men hjemme er det vel ikke SÅ vanskelig å skylle opp en vaskeklut etter bruk.. :)

Skrevet

Vi kommer til å bruke mest vann, enten skylle i springen eller vaske med gasklut med vann på.

Vet at det er en type våtservietter (Coop eller X-tra sine) som er safe...

Skrevet

Tror vi kommer til å bruke litt begge deler. Har to bad, et i hver etasje, og stelleplassen på soverommet er ikke på det ene badet. Tenker at det kan bli mye fram og tilbake på natta om man skal vaske (ikke plass til å stelle der) så da blir det nok våtservietter. Men ellers på døgnet kommer vi til å bruke klut og vann. Vet noen om gode, myke kluter som ikke er så dyre? Tenker å ha to ulike farger, til ansikt og stump.

Skrevet

Vi har kjøpt gaskluter i 2 farger, sånn som heidimj nevner her, kjøpte på Barnas Beste til 2 kr stykket tror jeg.

Kommer til å bruke disse + sikkert en del Mesoft kompresser. Hjemme kun til tilfeller "med bæsj overalt", ellers i stellevesken vi har med ut :-)

Skrevet

Bare til opplysning er d x-tra vaskeservietter som er komt ut "best i test". De er uten tilsetningsstoffer og farlige kjemikalier som kan skade både hud og det indre hos babyen! Men d tryggeste er jo bare rent vann, enten med kompresser som en får kjøpt på apotek eller kokbare materialer:)

Men er greitt med noen vaskeservietter til reise, og da er visst x-tra sine å anbefale på d varmeste:) (Sier de som kan dette;-) )

Skrevet

Leser man siste utgave av Foreldre og Barn, ser man at det er nye testvinnere i år...

Skrevet

mesoft kompresser og vaskekluter i vann og babyolje

Skrevet

Bruker bommulspadder jeg med vann stort sett, eventuelt av og til med babyolje. Syntes dette var det beste i begynnelsen. Enkelt greit og mykt og godt.Når ungen blir større går det på alt fra dasspapir til våtservietter og kluter.

Skrevet

Baby Best har knalltilbud på kluter akkurat nå. 5 kr for en pakke med 5 kluter. Både gas og frotté.

Skrevet

Hvor ligger denne butikken da? Har aldri hørt om den... er fra Bergen, forresten, kanskje den ikke finnes her??

Skrevet

De har egne hjemmesider. Sjekk der. Du kan også handle via nettet.

Skrevet

Mesoft kompresser og vaskekluter. Brukte dette på førstejenta også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...