Gå til innhold

Nå har jeg hatt laparaskopi...... ;)

Anbefalte innlegg

Kl. 08.00 i går kom jeg inn på sykehuset og ble henvist inn til dagenheten der jeg skulle ligge å vente på operasjon. Kom kanskje inn sånn i 09.30 tiden og min mamma kom å henta meg 15.30 da min samboer måtte på jobb. Legen sa at han hadde spylt igjennom mine eggledere og kontrastvæsken kom igjennom og dermed var ikke de tette. Så brant han hull på 6 cyster på den ene siden og 3 på den andre siden. Han sa at de neste tre mnd kunne være veldig fruktbare for min del. Håper jeg nå blir gravid. Men når kan jeg ha sex igjen? Og skal jeg ha sex hver dag?

Sov ikke godt i natt og er veldig øm i dag. Et snitt i navlen og to snitt på hver side av magen.

Er det noen som har hatt laparaskopi her som ikke hadde tette eggldere, men som har blitt gravide etter et sånn inngrep? Jeg ble nesten litt skuffa da han sa at de ikke var tette, for jeg har trodd at det har vært grunnen til at jeg ikke har blitt gravid.

Takker og bukker for alle svar jeg kan få ,)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8639000-n%C3%A5-har-jeg-hatt-laparaskopi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg hadde lap i begynnelse av februar. Fikk også vite at de nste 3 mnd kunne syklusen bli litt normal igjen, men det har ikke skjedd med meg hvertfall. Ikke hatt el enda. Klarte ikke vente te 3 mnd gynekologene mente jeg burde vente. Så nå skal jeg starte med pergo.

Legen sa til meg at jeg helst skulle vente 4-5 dager med sex, men det var pga smertestillende jeg fikk. Hvis man ble gravid og man fortsatt hadde smertestillende i blodet, kunne dette gjøre skade på fosteret.

Legene sa også at siden mannen hadde normal sædkvalitet, burde man ha sex annahver dag.

Hei hei!jeg hadde lap. i januar-05,fikk en gutt januar-06:-)Er faktisk ikke helt sikker på om egglederne mine var tette,ble i allefall gravid spontant(...) innen de 3 mndene...de stakk hull på masse cyster(jag har hatt "normal" menstruasjon hele livet da...)Jeg prøver å huske va de sa etter inngrepet,lurer på om de ikke sa at kontrastvesken strømmet igjenom greit-eller var det det at den ikke gjorde det???Beklager...klarer bare ikke huske....Nå når gutten min er over året begynner vi bli klar for nummer to...lurer så på hvordan vi skal gå frem...

Krysser fingrene for magen din:-)

Til meg sa legen at ble jeg ikke gravid spontant etter det ingrepet ble jeg sendt direkte videre til prøverør..

Hei.

Hadde laparskopi i september etter 3 år med prøving, to år på egenhånd og ett med metformin, slanking og pergo. Jeg hadde ikke tette eggledere så vidt jeg vet. Fikk brunnet hull på en del cyster (vet ikke hvor mange). Noen uker etter inngrepet fikk jeg mensen igjen og omtrent en måned etter viste testen to fine streker :o) Litt overraska da kan du si... etter mange nederlag var jeg egentlig bare sikker på at mensen ikke kom fordi operasjonen ikke hadde virka ;o) Nå gleder vi oss bare til å få en liten prins eller prinsesse i juli/ august :o)

Lykke til med videre prøving :o)

Annonse

Hei.

Jeg hadde laparaskopi 11.januar. Jeg hadde ikke tette eggledere. De brant 14 hull i hver eggstokk og jeg fikk overiedrilling ( vet ikke helt hva det vil si). Men det funka. Er nå 8 uker på vei.. så det klaffet med en gang:o)

Jeg fikk beskjed om og vente 1 uke med sex.. og så var det bare og kjøre på annenhver dag. Blir litt lei men...

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...