Gå til innhold

Første utbetaling fra NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått første utbetaling fra NAV i dag. Fått det etterbetalt siden ikke alt var klart og sendt inn da jeg gikk ut i permisjon. Vet f.eks. fortsatt ikke hvor mye jeg får i måneden. Begynte permisjonen den 19. februar. Fikk utbetalt litt over 2000 nå og det er jo veldig lite om det er det jeg får i måneden (for å si det mildt).

Er det noen som vet hvor lang tid disse pengene er regnet for? Om det er slik at det bare er for en uke hjelper det jo litt på, men hadde egentlig regnet med at jeg skulle få litt mer penger enn det også...

Sender de vedtaksbrev i posten omtrent samtidig med utbetalingen? Eller er de veldig treige med sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke noe om vedtak og når utbetalingene kommer, men man skal jo få et gjennomsnitt av det man har tjent i løpet av de ti siste mnd. tror de skal regne de seks mnd der du tjente mest.

Skrevet

Hos meg regner de gjennomsnitt av hele året. Fordi jeg har så liten fast stilling fast, og ellers jobber som tilkalling. Men lønningskontoret på jobben og nav kom ikke fram til samme sum som jeg skal ha utbetalt. Rare greier! men lønningskontoret kom fram til det dobbelte av det nav kom fram til. Så nav mente at vi skulle ikke begynne å krangle med de, hun ville at jeg skal ha høyest mulig sum selvfølgelig:)

Nå fikk jeg lønning på mandag (går sykemeldt) og er spent på om dette er 'alt' liksom, for det var ingenting å skryte av!! Fikk 6000,- men dette fra lønningskontoret. Så er spent om jeg får mer fra nav i slutten av måneden (sykepenger), for de kom jo fram til at jeg skal ha det dobbelte. Så håper virkelig det stemmer, ellers griner jeg!!

Skrevet

I brevet jeg fikk med vedat, står det hvor mye dagsatsen er og at pengene utbetales ca. 25. hver måned..

Det står også at månedssummen vil variere, siden vi ikke får foreldrepenger for lørdager og søndager.

Det er ikke vanskelig å regne seg frem til hvor mye man skal ha utbetalt om man ser på dagsatsen, ganger det med antall vanlige dager i måneden og trekker ut skatten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...