Gjest Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Hei! da sitter jeg her å lurer...ganske mye egentlig!! Skal det sendes inn et eget skjema for krav om fødselspenger til trygdekontoret, selv om man har fyllt ut fødselspermisjon ark til arbeidsgiver? Når må evt dette skjema være inne, og hvor finner jeg det????? Satt nemlig å rotet litt rundt på pcn nå, da fant jeg et sånnt skjema, som vi tydeligvis sendte sist gang (for ca2år siden) men husker jo ikke det der nå... Takk til alle som kan svare meg=)
Kondis som en murstein Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Du finner det på www.nav.no Tror det er greit å få sendt det inn rundt 1 mnd før permisjonen starter, behandlingstiden varierer jo, men...
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Du finner skjema som heter noe slikt som krav om foreldrepenger på www.nav.no Jeg sendte mitt 31. januar og fikk svar i går 14.3... termin 16.4 Det skjema skal de ha, og samtidig må de ha et skjema som heter inntekt og skatteopplysninger fra din arbeidsgiver. Arbeidsgiver kan sende inn dette elektronisk, pr post eller du kan levere det sammen med papirene dine etter at arbeidsgiver har skrevet de ferdig. Permisjonsskjema er bare for at Nav skal se at dere er enige og det kan endres fra deg og arbeidsgiver senere under persmisjon, men om dere ikke er enige underveis i permisjon om at du fex skal prøve å jobbe litt gradert så er det det første skjema som gjelder.. Hjalp det litt?
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Føler meg helt grønn jeg nå...*flaut* Men, sender arbeidsgiver inn dette skjemaet automatisk uten at jeg trenger å minne på det?? Har ikke hatt kontakt med arbeidsgiver de siste mnd pga sm...og jeg går ut i perm om ca 1uke....(uff, kjenner litt panikk her nå!!)
mayaya Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Min arbeidsgiver sendte inn skjemaet automatisk iallefall, men jeg tror det er litt forskjellig... Iallefall arbeidsgivere uten eget lønningskontor, ville jeg fulgt opp litt... hehe
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 er kommunalt ansatt, så håper det går automatikk i det da;) Men nå må jeg vel kjappe meg å skaffe bekreftelse på graviditet å greier oxo..... En annen ting....jeg har et årsvikariat som går ut i løpet av permisjonen, ser ikke hvor jeg evt kan skrive ned dette For etter sommeren betaler jo ikke arb.giver mer....da er det vel nav jeg må ty til for utbetaling??
plutseligbolle Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Du kan velge på skjemaet om det er arbeidsgiver eller trygdekontoret som skal betale ut pengene. Hvis du velger trygdekontoret får du jo pengene derfra hele tida.
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Tusen takk for alle svar! Da vet jeg i ale fall litt mer...merkelig at jeg helt skulle glemme dette fra sist...enda mer merkelig at ingen(hverken lege, arbeidsgiver eller jordmor) har nevnt det. Tar meg en tlf til jordmor og NAV i morgen, så jeg ikke gjør noe helt feil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå