Gå til innhold

pakke bagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen har som har erfaring fra forige svangerskap at det var noe de glemte å ha med på sykehuset. eller tenkte at "det" var lurt å ha med neste gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi glemte å ta fotoapparat med inn på selve fødestuen. Ikke at vi ville ta bilder under selve fødselen, men det hadde jo vært greit med et bilde eller to etter at hun var født når hun lå oppå magen min osv.

Skrevet

Du har sikkert tatt det med på lista di allerede, men lipsyl!!! Det er utrolig tørr luft på sykehus!!!! Fikk min mann til å kjøpe til meg, men veldig greit å ha med seg:-)

Skrevet

Jeg har vel kanskje pakket for mye da :-P.

Har pakket til meg:

- to T- skjorter

- en singlet

- en tynn langermet amme genser

- en joggebukse /m jakke

- to par sokker

- en amme bh

- 3 menstruser :-P

- bind

- noen engangs ammeinnlegg og et i ull

- pyamas

- toalettsaker

- lypisyl

- slipperser

Også til babyen:

- 3 antrekk (2 sparkebukser, 1 myk vanlig bukse og 3 bodyer). Hadde vel holdt med to antrekk, men i tilfelle mye gulping så er det kanskje greit å "spare" hentesettet til vi skal dra hjem?

- 1 pyamas, sikkert unødvendig, men det kan nå være kaldt om natten, heh, den er nå hvertfall søt da.

- 2 luer, en tynn og en litt tykkere

- en dress til hjemreisen

- et par ull sokker

Tar også med fotoapperat og mobil tlf selvfølgelig og noen epler og bananer.

Har jeg for mye klær til meg selv egentlig? Jeg har jo på meg noe når vi drar også.

Skrevet

Man må jo ikke ha med baby klær, men det er jo bare skjorte og teppe man får på sykehuset. Så jeg syns det kan være litt kjekt at hun har egne klær.

Skrevet

Asan intimservietter sier jeg bare.... Det kunne jeg ønske jeg husket sist... Måtte jo selvfølgelig på do med en gang vi kom på sykehuset.. Og da husker jeg at jeg satt på do og tenkte at asan intimservietter hadde vært greit nå.. Skulle lissom rett fra do til undersøkelse, men men(",)

Skrevet

Min jm sa at det var greit å ta med litt klær til småen, fordi det var greit å ta på litt når man skulle gå og spise (på pasienthotell).

Og så tipset hun om innesko/slipperser.

Skrevet

Ja det er nettopp det, vi ønsker å være på storken og da spiser man jo ikke på rommet, greit å ha på mer klær enn en skjorte da. Men hadde vel ikke trengt tre antrekk da. Men vil liksom spare hentesettet til vi drar, sånn at det er rent å pent, hihi. Kan jo gulpe masse.

Skrevet

Ja asan intimservietter har jeg også pakket, og body lotion, er jo tørr luft på sykehus.

Skrevet

Jeg hadde med trailmix (rosiner, tørketfrukt og forskjellige nøtter) Det var skikkelig deilig å knaske på innimellom, både under og etter fødselen. Vi hadde også med bærbar PC med masse musikk, det skal vi definitivt gjøre igjen (evt mp3-spilleren + høytalere) Det skapte sånn god stemning på fødestua, og lillegutt ble født til flott klassisk musikk! :-)

Skrevet

Her er det cd-spiller på alle rommene, så man kan ta med den musikken man vil :-)

Skrevet

Jeg vet i hvertfall hva jeg ikke skal ha med meg denne gangen- hadde fått tips av venninne om å ta med barberhøvel, for det var så deilig å gjøre seg fresh etter fødselen. Oh my god-jeg klarte så vidt å tisse, og bare en kjapp dusj var en utfordring, så det "gjøre-seg-fresh-prosjektet" gikk i vasken. Men vi fikk jo noe å le av da.

Men nå kom jeg på en ting som var genial under fødselen, nemlig en sånn stressball, dere vet sånn myk liten som kan være lur å leke med når man slutter å røyke. Det var godt å kunne skvise i vei, uten å ta med en hel pappa i dragsuget!

Skrevet

Hehe, barberhøvel ja! Ikke akkurat det man tenker mest på etter fødselen. Virkelig morsomt!!!

Skrevet

Etter forige fødsel fikk jeg et enormt behov for å stelle meg, få barbert legger ordentlig osv. Så jeg sendte mamma ut for å handle det til meg. Barbersaker er allerede pakket ned!

Skrevet

Joda det kan jeg forstå - at det kan være godt å barbere legger når man endelig når ned igjen. Jeg bare fikk et bilde i hodet av å drive intimbarbering på et opphovna og sårt skritt... Au!

Skrevet

he he, trur ikke at det frister så mange nei, kanskje like greit å vente til man har sluttet å blø, evt til man er klar for sex igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...