Gå til innhold

Jobbe i permisjonstiden (samme som småtroll 0-1)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er lov å jobbe litt i permisjonstiden uten å bli evt trukket i fødselspenger? Jeg tenker da på feks et par vakter i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også litt på. For vi skal flytte til sommeren, og jeg lurer på å begynne å jobbe litt (HVIS jeg får jobb) før permisjonen slutter. Hvordan er det med lønn og slikt da?? Får man begge deler eller?? Vil jo gjerne gå hjemme lengst mulig, men vil også prøve og skaffe jobb så fort som mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye om det, men tror ikke det er lov. Men dere kan jo sjekke det ut på Nav.

Naboen min jobbet litt i butikk, men tok lønnen ut i varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke lov.

 

Det du da tjener blir trukket fra permisjonspengene dine. F.eks, tjener du 10 000,- så trekkes 10 000,- fra permisjonspengene. Dersom man gjør dette og ikke sier ifra så kan man miste rettigheter til senere støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe 50% fra påsken. Da får jeg 50% fødselspenger og tjener selv resten. Permisjonstiden min forlenges med den ordningen til langt ut i 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da har du sikkert avtalt dette med NAV, ergo du bruker tidskontoløsning.

 

Dette skal avtales før man begynner i permisjon, er noe helt annet om man plutselig bestemmer seg for å ta noen vakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avtalt det med nav, ja, før jeg gikk ut i perm. Men forstår det slik at f.o.m. jan. i år, er systemet litt annerledes, en kan søke om det i løpet av permisjonstiden også. Og jobbe alt ifra 10 til 90 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...