Gå til innhold

Noen som vet ang. AIH (inseminering)?

Anbefalte innlegg

Dersom ikke vi blir gravide denne måneden skal vi til AIH i mai. Jeg prøver nå å legge en plan for når jeg skal stare med Provera for å få mensen. Det er litt viktig at ikke UL eller inseminering kommer i 17. mai-helga, for da er ikke gyn på jobb. Så da lurer jeg på:

På hvilken dag starter man med Pergo (mener gyn sa dag 3?), og hvilken dag starter man med sprøyter (det sa hun ingenting om)? Og når må man til UL? Hvor mange sprøyter er det vanlig at man trenger, og hvor fort etter siste sprøyte blir EL-sprøyten satt?

Håper noen kan hjelpe! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8636506-noen-som-vet-ang-aih-inseminering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg driver med akkurat det her nå, så jeg kan fortelle hvordan det er for meg hvertfall.

Begynte på Pergo på dag 4. Skulle egentlig begynt dag 3, men da passa det ikke med UL og sånn, så da ble det dag 4. Satte første sprøyte i går (samme dag som jeg tok siste tablett) Tablettene skal tas på morgenen, sprøytene på kvelden. Jeg har igjen en sprøyte nå, som skal tas i kveld, så skal jeg på UL i morgen.

Hvis alt går etter planen videre da, så er d siste sprøyte (EL-sprøyte) enten lørdag eller søndag, og inseminering mandag.

FIkk resept på 3 sprøyter, men fikk beskjed om å ta to. Så jeg vet ikke hva som er vanlig.

Håper det hjalp litt.

Takk for svar!

Jeg ser på resepten nå at hun har skrevet Pergo fra dag 5-9, så da er det vel meningen å starte med sprøyter på dag 9 da, og så komme på UL på dag 11. Da skjer altså insemineringen dag 13-16 en gang, vil jeg tro. Greit å vite.

Hadde du time til opplæring i sprøytestikking først? :-) Det er jo kanskje bare to-tre sprøyter, men jeg har aldri gjort det før. Jeg har bare fått resepter på alt og beskjed om å ringe når jeg får mensen for å få time til UL.

Håper jo enda på at vi lykkes denne måneden med siste forsøk på egen hånd. Fikk EL-sprøyte etter UL på AIH-forsamtalen fordi gyn fant et egg på 18 mm. :-) (Har vanskelig for å få EL på egen hånd.)

Kanskje det blir desemberbaby på oss begge to? :-)

Lykke til med behandlingen!!

Jeg var inne på Riksen til samtale først, der forklarte legen hvordan jeg skulle stikke og sånn, og fikk resept på alt jeg trengte.

Jeg er nå så feig at jeg ikke har sjans til å stikke meg selv, så jeg fikk mamma til å gjøre det jeg. Var heldigvis ikke vondt!

Det beste er jo hvis man klarer å få det til selv, men det er ikke alltid man er så heldig... Vi får det ikke til uansett hva vi gjør, siden samboeren ikke har no soldater... Men, det er bra det er hjelp å få!

Lykke til du og! Så får vi håpe på desember-bebis til begge to :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...