Gå til innhold

Ferdig med vektestimering og legetime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gikk jo som forventet, til helvete.

Den helvetes mannlige legen fokuserte kun på at jeg hadde bevist at jeg kunne føde store barn (forrige var 4700) og dermed kom jeg ingen vei.

Vektestimeringa sier at denne vil bli rundt 4600, og da holdt han på sitt.

Prøvde alle arguemter jeg kom på og har nå sittet og grått der nede uten at det hjalp.

Han sjekket livmorhals og tøyde litt der nede og det skal jeg tilbake på mandag og gjøre også.

Det eneste alternativet han kunne gi meg var igangsetting, men han ville ikke gjøre det heller før termin.

Men, fikk hulket meg til at jeg kan bli igangsatt neste torsdag, en uke før termin!!!!!!! Hva utgjør den uka da??????? Ingenting, for mitt vedkommende i hvertfall.

Kjenner at jeg er helt tom nå. Bare gråter og har selvsagt fått ei hodepine som ikke ligner noe.

DUSTELEGE! I det vi går sier han, ja det kan jo hende at riene starter i helga da vet du......

Veldig sannsynlig siden jeg har gått over termin med de to andre.

Nei, nå skal jeg legge meg på sofaen og synes veldig synd på meg selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, der er du jo! Jeg har sett etter deg!

Så utrolig kjip lege du traff da, det hadde jo ikke skadet om han hadde et mikrogram sympati liksom..!! Jeg antok at du ville få masse hjelp fremover jeg, om du ikke allerede hadde fått, så dette synes jeg er kjempedårlig av dem!

Håper for din skyld at det skjer noe lenge før tiden da, du får kanskje sette deg i bilen, be mannen kjøre rundt Jonsvatnet mens du spiser kanel og hvitløk som du skyller ned med bringebærte? Og stopper for sex på veien? Ikke det at jeg tror det hjelper, da men... Man vet jo aldri... *trøste*

Hang in there"!!!! :-)

Skrevet

Huff.... så kjedelig da...

Ønsker deg masse lykke til, og håper du får det bedre:)

Håper også at uka går raskt for deg, og at fødselen blir fin:)

Mange lykketil klemmer fra meg :o)

Skrevet

Hehe, det gjorde godt å le litt i all selvmedlidenheten.

Sitter her med århundreds hodepine og det frister ikke med noe.

Gubben jobber seint i dag, så blir alene med barna til i kveld.

Blir nok ingen biltur med etergilde i dag nei.

Var også innstilt på å få litt hjelp siden min egen lege og jordmora jeg var til sist på sykehuset var så positiv. Men neida.

Jeg sa det til mannen min med en gang jeg så den mannlige legen komme bortover gangen. "Han skal vi inn til, og her kan vi bare glemme å få noe hjelp".

SÅ det på hele mannen.

Jaja, sånn er livet. Kan vel prøve litt kanel og andre ting i kveld vi også kanskje, men jeg er så redd for å gå i fødsel nå, for jeg er helt utslitt, så det blir vel til at jeg bare kulern på sofaen.

Lykke til med kjerringrådene skal du også ha :=)

Skrevet

Hmm.. Du har ikke noen som kan komme over og hjelpe deg litt med guttene da? Ikke noe særlig om du ikke får pleid hodepinen litt heller.. Fint om du kunne hvilt ut litt før du evt går i fødsel (som vi jo uansett må håpe bittelitt på...) også... Huff, jeg synes ikke det høres noe spesielt bra ut nei.. Men på den andre siden, så synes jeg plutselig ikke det er SÅ ille å gå her og vente.. :-)

Skrevet

Sender deg en trøsteklem jeg:) og håper det ordner seg... skal nok tenke mye på deg fremover:) og god bedring:)

Skrevet

hei! Sjekk innlegg med en gang jeg kom hjem, siden jeg så deg på sykehuset... -og da skjønte jeg hva som hadde skjedd, så ville ikke spørre om noe da.. så AKKURAT hva du hadde fått beskjed om..

-og meeeeget mulig vi var til samme lege, ja... for her er jeg 22% over gjennomsnitt, minst... og får ikke ny UL før til TERMIN!!! DA først vurderer de om de skal gjøre noe.. haha.. litt seint da ja...

og som han sa, er han 5 kg, så blir det keisersnitt... hallo!! Går jo ant å gjøre noe FØR den tid da, for han blir garantert såpass stort! Idiotlege'! Helt sikkert samme legen!!!

Skrevet

Tror nok at dere burde ringe det sykehuset og klage på den legen.

Evnt, få deres egen lege OG jordmor til å klage på han. Makan til behandling.

Dessuten kan dere jo grine dere til en ny time på føden før, bare si at dere er dødsredde for fødsel nå etter den legen der..

For det er jo ikke usant da..

Men, dere må jo selvsagt velge hv adere vil gjøre.

Men med utsikten til såå stort barn tror jeg nok jeg ville ha forhørt meg litt og knasje fått en annen vurdering i nærmeste fremtid da.

Igangsetting i uke 38 er helt ufarlig det, og man gjør det om barnet er stort isteden for å vente til termin og måtte ta KS. Hørest helt teit ut syns jeg.

Etter uke 37 skal jo babyen bare vokse seg feite og stor, er jo ferdig da.

Uff..

så leit at dere hadde en slik dag.

Klemmer

Skrevet

ja, det var liksom det jeg mente jeg og... at hva er vitsen med å vente til termin, og likevel ta `ks? Når man kan sette den i gang to uker før iallfall, slik at man har en sjans til å få den ut på normalt vis?? Skjønte ikke helt denne dustelegen..

men jeg er ganske så rolig enda, da.. for jeg vet at jm ikke er helt enig i dette.. for som hun sier: ingen er interesserte i at du ska føde en 5-kilos unge, som er regnet som førstegangs (hadde ks sist)

Skrevet

Men makan da, hadde du også uflaks i dag?!?!! Ah, jeg blir jo sinna jeg, her jeg sitter! Vente til termin liksom!!?? Men hallo, om det setter i gang da, det gjør jo gjerne det i den tiden (...), så skal du føde en bebis på 5 kg? Pokker heller, klag på den legen!!

Og for har 2... sin del, hun har jo fått 2 før, det er vel rimelig god sjanse for å få før termin også, da?

Skrevet

TAkker for alle gode tanker.

Har hatt mamma på besøk som har tatt seg av gutten for jeg ble helt satt ut av denne legen.

Jeg var jo også hos jordmor på St. Olav for 14 dager siden og fikk positiv tilbakemelding på at fødsler opp mot 5 kg. anbefalte de ikke.

I tillegg sa min egen lege at han visste om mange som hadde fått KS på dårligere grunnlag enn jeg har.

Hva hjelper det om hva jordmødrene sier da, når det er disse forbanna mannlige legene som tar avgjørelsen.

MEN, så var det denne dustelegen da. SOm kun så på min journal og at jeg hadde en ukomplisert fødsel med forrige mann som var 4,7.

Fint for han og si ukomplisert.

Hadde mannfolka født unger, hadde det blitt obligatorisk med KS til ALLE. Det garanterer jeg.

Det som jeg synes var værst var at han sa at fordi om de setter meg igang, så trenger det ikke bli fødsel av det, men hvis det etter 3 dager da ikke har skjedd noe, da får jeg KS. HVOR ER LOGIKKEN!

Man kan få dårligere rier ved igangsetting og da blir det mye tyngre for babyen og jobbe seg ut. DET hørtes jo veldig bra ut!!!!! SIden jeg får et stort barn som må slite mye allikevel.

Siden jeg har gått til termin med de 2 forrige anser jeg det som lite sannsynlig at jeg får før termin nå.

Men, blir forhåpentligvis satt igang neste torsdag da. Men nå har jeg begynt å bekymre meg litt for det da, vil ikke at jeg og babyen skal få en hardere fødsel enn det som er nødvendig, men jeg makter heller ikke å gå til ting skjer av seg selv.

Nei, nok syting for i dag. Må vel prøve å snu tankene i hodet så hele opplevelsen ikke blir helt forjævlig.

TIl Rampen: Du var sikkert til samme lege som meg. Masse skjegg, briller og hodet ristet konstant på ham. Han var skikkelig ufin.

Gravid hadde jeg no valgt å bli og ut måtte ungen så det var bare og ta det som det kom!!!!!!!

Skrevet

hehe, ja. Samme legen:-) -og samme vurdering

og det var såååååå tydelig at han ikke var noe fan av å sette igang fødsler.. men jeg skjønner ikke poenget jeg da.. når jeg får beskjed om at om jeg går til termin, blir det ks... og det værste som kan skje når man setter i gang to uker før f.eks, er at det blir til ks.. HVA ER DA FORSKJELLEN??? om ikke annet kunne han satt meg opp på ny ul om tre uker, altså da jeg er på 38...

tosk!!

idiotlege.. ja, masse hår og skjegg og han rista hele tia (fnis)

men jeg skal klage til jm på onsdag. -og han her er ikke der vanligvis da, var til en annen kvinnelig en sist.. -og hun var såååå trivelig..

Skrevet

Glad for at han ikke skal ta keisersnitt på meg, hadde vel sett ut som en slalombakke etterpå med den ristinga.

NEi, han var skikkelig i dårlig humør. Hva skal de gjøre til deg da, hvis fødseln starter av seg selv en liten uke før termin. Ungen kan jo være stor da??????

Jordmora jeg var hos for 14 dager siden var også kjempegrei, men når de ikke har det avgjørende ordet hjeøper det lite.

SKal krysse fingrene for at du kommer bedre ut enn meg da

Skrevet

synes d er sykt at de mener dere skal gå gjennom dette.. han kan jo ikke være kvalifisert til d der han..

håper JM dere får satt dere på kontroller tidligere.

er jo bedre med planlagt KS enn haste snitt.. om ungen skulle være for stor til å fødes..

Skrevet

hehe, ja:-)

var en lege jeg var inne til forrige gang da, som satte meg opp på denne timen... veldig koselig dame...

ja, nettopp det samme lurer jeg og på.. hva skjer om jeg går i fødsel tre dager før termin liksom???

går ant å sjekke om tre uker.. da er det fremdeles to uker igjen...

han hadde liksom bestemt seg på forhånd... idiot

Skrevet

hadde d vært meg hadde leg forlanget å få ny time før..

blir jo en mye bedre opplevelse for dere om der får planlagt KS enn hastesnitt om babyen blir så stor liksom..

og mye tryggere for dere om dere vet hvor stor den er når fødselen starter.. så dere slipper å være engstelige..

Skrevet

Skjønner GODT hvordan du har det!! Jeg har vært inne på st. olavs på ul med gjevne mellomrom ei god stund nå pga svangerskapsdiabetes. På onsdag var jeg på ul igjen og de kom fram til at han var +34% (har forresten termin i dag!). Dette var ingen bombe, da de har målt han like stor før, men de har sagt at det var uaktuelt å gjøre noe før termin. Etter litt om og men bestilte hun keisersnitt på onsdagen (det blir 5 dager over termin). Det de sa til meg, var at de ikke ville starte fødselen visst ungen var stor fordi at det var da veldig viktig at det kom igang av seg selv, og at riene var effektive og slikt, så da ventet de heller til de blir 5 kg og tar keisersnitt. Synes forsåvidt dette var greit og høres logisk ut, men problemet er jo dersom fødselen starter i løpet av helga elller i begynnelsen av neste uke, da må jeg jo føde en unge på 5 kg!

Skrevet

Får håpe du slipper fødsel i løpet av helga da.

Jeg fikk også disse argumentene med at de beste riene kommer av seg selv, men mitt største problem er at forrige mann var 4700 og 55 cm. Han ble målt til å være 25% større samme dag som han kom til.

Nå er jeg redd for at de har bommet igjen og da er kompisen i magan ca 40% større enn gjennomsnittet. Da har vi passert 5 kilo, men de vil allikevel ikke gi meg keisersnitt, fordi jeg fødte forrige mann ukomplisert (deres ord). Så her sitter jeg og håper fødselen kommer i gang NÅ så jeg kankskje berger under 5 kilo i hvertfall.

Skal krysse fingrene for at det ikke skjer noe for deg i helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...