Gå til innhold

SF mål i uke 30. Flere en meg som ligger litt under??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved måling i uke 26 lå jeg en cm under den røde streken, altså 18 cm. Ved kontroll nå i uke 30 lå jeg en og en halv cm under, altså 26 cm. Er det lite spurte jeg. Nei det blir så bra så sier hun, du får i allefall ingen 5 kilos baby. Men jeg lurer jo på om jeg spiser for dårlig eller om det er dårlig morkake osv. Bekymrer meg for alt jeg nå. Hvor liten skal magen være for at det f.eks. blir foretatt en vektestimering eller hva dere kaller det??

Noen som kan berolige meg her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I uke 31 lå SF-målet mitt på 27 cm, og i dag, i uke 34 ligger det på 29 cm... Fulgte kurven helt fint frem til uke 26, men så har den flatet helt ut lixom. Jeg skal på ul kl 13.30 i dag, for det er mistanke om at jeg har for lite fostervann...Får vente og se hva de sier, og hva som eventuelt skjer videre.

Jeg har fra før 2 barn som begge er født litt før tiden, men som har vært fine i vekt. (gutt: 3210 g, 49 cm. Jente: 3350 g, 49 cm)

Skrevet

Mine SF mål ligger under snittet, og allikevel sier UL målinger at babyen vil være ca 4 kg ved terminen. Jeg tror ikke disse målingene henger helt på greip, så jeg prøver å ikke tenke så mye på det..

(Fikk første UL måling da jeg var noen og tredve uker, men ikke pga lave SF mål altså.)

Skrevet

ja jeg lå også litt under den røde streken i uke 30.

Skrevet

Jeg ligger også lavt denne gangen, første barnet var stort. Men tror grunnen for min del, er at bayen ligger veldig lavt- hvertfall det jeg har fått høre:-) Kan det være tilfelle hos deh også?

Skrevet

jeg har d da om vendt.. jeg har hele tiden ligget et hakk over gjennomsnittet.. men var på UL kontroll denne uka for å skjekke fostervann mengden og da tok de vekstkontroll oxo.. og da var babyen min -20%.. så de SF målene har ingen ting å si på hvor stor babyen er..

men om du er bekymret så si fra til JM at du er d og si du ønsker å få kontrolert veksten på babyen. så gjør de d.. du skal ikke gå rundt å være engstelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...