Gå til innhold

Fikk innvilget planlagt keisersnitt!!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Var i dag til samtale på Ullevåll vedrørende mitt ønske om planlagt keisersnitt. Gruet meg noe vanvittig når vi kjørte innover. Hadde lest mye om keisersnitt på forhånd og var klar til å ta den harde diskusjonen hvis den skulle komme.

Det var en ung og hyggelig lege som ønsket meg og samboeren min velkommen til timen. Først så snakket han om fordeler ved fødsel og hvorfor de anbefalte de fleste gravide om å gjennomføre en fødsel. Deretter så ville han undersøke med UL før vi diskuterte hva jeg ønsket. UL viste at alt er bra med lilleprinsen. Han ligger på gjennomsnitet når det gjelder kg - 2,4. Lilleprinsen la seg i sete forrige uke og ligger der fremdeles. Ellers så var alt bra!

Så ville han vite hvorfor jeg ville ha KS. Jeg fortalte helt ærlig mine grunner og hvorfor jeg ville ha det - snakket kun om mine følelser nevnte ikke noe om statistikker og fordeler med KS og så videre.

Han så på meg og sa at han var glad for at jeg var ærlig og at argumentene min var så ekte og fine. Du får keisersnitt sa han med en gang. Ringte opp til Barsel A og jeg har fått time 18 april. Herregud bare 1 mnd til lilleprinsen er her. Jeg kan ikke fatte det. Nå går jeg på skyer. Skal kose meg skikkelig de siste 4 ukene jeg nå går inn i.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8635187-fikk-innvilget-planlagt-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er mitt 2 barn. Første barn 1 gutt ble tatt med hastekeisersnitt 7 uker før tiden etter et svangeskap fylt med komplikasjoner - morkakeproblemer og blødninger. Selv om det var et hastekeisersnitt så var det en fin opplevelse. Dette svanerskapet har vært uten komplikasjoner - blødninger. Var på UL på ullevåll i forrige uke og da sa de at han lå i seteleie og det gjør han fremdeles. Dette synes de er veldig rart og de har også liten tro på at han vil snu seg. Det er vel en av grunnen til at jeg har fått invilget KS. Den andre grunnen er rett og slett at jeg har fødselsangst og at jeg er mer bekvem på KS - var ærlige med følelsene mine rundt dette. Dette synes legen var gode nok argumenter. Så da er jeg en glad jente!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...