Gå til innhold

Fikk innvilget planlagt keisersnitt!!

Lilleprins og mamma

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Var i dag til samtale på Ullevåll vedrørende mitt ønske om planlagt keisersnitt. Gruet meg noe vanvittig når vi kjørte innover. Hadde lest mye om keisersnitt på forhånd og var klar til å ta den harde diskusjonen hvis den skulle komme.

Det var en ung og hyggelig lege som ønsket meg og samboeren min velkommen til timen. Først så snakket han om fordeler ved fødsel og hvorfor de anbefalte de fleste gravide om å gjennomføre en fødsel. Deretter så ville han undersøke med UL før vi diskuterte hva jeg ønsket. UL viste at alt er bra med lilleprinsen. Han ligger på gjennomsnitet når det gjelder kg - 2,4. Lilleprinsen la seg i sete forrige uke og ligger der fremdeles. Ellers så var alt bra!

Så ville han vite hvorfor jeg ville ha KS. Jeg fortalte helt ærlig mine grunner og hvorfor jeg ville ha det - snakket kun om mine følelser nevnte ikke noe om statistikker og fordeler med KS og så videre.

Han så på meg og sa at han var glad for at jeg var ærlig og at argumentene min var så ekte og fine. Du får keisersnitt sa han med en gang. Ringte opp til Barsel A og jeg har fått time 18 april. Herregud bare 1 mnd til lilleprinsen er her. Jeg kan ikke fatte det. Nå går jeg på skyer. Skal kose meg skikkelig de siste 4 ukene jeg nå går inn i.

Fortsetter under...

Hei Lilleprins i magen!

Så fint å høre at det gikk greit på samtalen, og 18. april er jo ikke lenge til!

Jeg var på fødselsforberedende kurs, og må si at jeg gleder meg ikke akkurat til fødselen. Har lest en del om keisersnitt nå i det siste, da jeg synes det er så mange som velger dette. Har liksom ikke tenkt at det har vært noen valgmulighet, med mindre det oppstår komplikasjoner.

Kan du fortelle litt om bakgrunnen for at du ønsket keisersnitt, hva var dine begrunnelser overfor legen?

Hei Coscos og alle dere andre!

Ja det er helt uvirkelig å tenke på at det er kun 4 uker til lilleprinsen min er her. Tror ikke det har helt gått opp for meg at 18 april nå kommer til å bli en viktig dato. Må smake litt på det :-)

En av årsakene til et jeg fikk innvilget planlagt keisersnitt er at lilleprinsen ligger i sete og har gjort det den siste uken. Legen som tok UL synes det var rart at han lå slik som han gjorde og det så ikke ut til at han kom til å snu seg med det første. Slik han lå nå så ville han ikke anbefale vanlig fødsel. Ble litt glad når han nevnte det.

Når min første gutt ble født ved hastekeisersnitt så var det en veldig fin opplevelse og og for meg en fin måte å sette barn til verden på. Jeg har tenkt mye de siste månedene rundt det med fødsel - snakket mye med jordmoren min om det og konkludert med at jeg ikke føler meg bekvem med å gjennomgå fødsel - er vel en form for fødselsangst. Det falt ganske naturlig for meg å velge planlagt keisersnitt. Litt vanskelig å si hvorfor. Når jeg tok avgjørelsen for en tid tilbake så var det deilig å kjenne med hele meg at dette for meg var det helt riktige.

Hei på deg, og grattis med keisersnittet!

Godt å høre at du ikke ble forsøkt overtalt til å føde naturlig så lenge du ikke føler for det.

18. april er en fin dato - snaut 4 uker igjen som ettbarnsmor!

Vet du forresten om permisjonen din starter 3 uker før keisersnittet, eller starter den som planlagt (altså 3 uker før termin)?

Får håpe vi unngår dren denne gangen da : )

Annonse

Gjest lille fiol

skjònner godt at du er letta og at du ikke vil har vanlig fòdsel, gratulerer med at du har fàtt innvilget keisersnitt. godt à hòre at man kan fà det om det er det en ònsker seg.

jeg for min del er alt for tidlig i svangerskapet til à vite hva som skjer innen den tid, 7 uker, men synes det er betryggende à hòre at de innvilger det om det er det en ònsker.

Du, så godt å høre at du fikk innvilget keisersnitt uten kamp og krig. Jeg skal til første samtale med jordmor på Ullevål i begynnelsen av mai, gruer meg allerede. Jeg er bare 12 ukerpå vei nå, men har allerede informert min lege om at jeg vil ha keisersnitt. Er forberedt på å måtte sloss for dette på Ullevål. Men kanskje det blir enklere enn jeg frykter? Skulle gjerne ha fått avklart dette nå, jeg, føler at denne usikkerheten ligger som et skrekkens mørke over svangerskapet. Legen min har sagt at jeg ikke skal bekymre meg og at keisersnitt vil bli innvilget, men jeg tør ikke stole på dette før jeg har sjekket sykehusets holdning. Flott å høre at du fikk det til! Lykke til, forresten!

Hei Maggi!

Ja jeg krysser fingrene for at jeg unngår dren denne gangen. Det var det eneste jeg ikke likte med KS sist.

Permisjonen min starter fredag 13.04.07 som opprinnelig satt opp. Det betyr at jeg mister 2 uker. Veldig surt men sånn er d bare. Får ikke gjort så mye. Du går vel rundt å slenger i gangene på prematur-avdelingen når jeg er på ullevåll. Kanskje vi sees :-)

Til dere andre - takk for hyggelige tilbakemeldinger!! Til de av dere som ikke har hatt samtaler og gruer dere eventuel til dem - vær ærlig og fortell dem hva følelsene dine sier. Tror ikke d er så dumt!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...