lis70 Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Er veldig i tvil om hva slags merke jeg skal ha. Jeg ønsker en kombivogn, men blir forvirret av debatten om hva som er best. Jeg ønsker en vogn med hardbag som er stor. Dessuten ønsker jeg å kunne snu kjøreretning med håndtaket, lufthjul + "handlekurv" under. Noen forslag til merke ??
2julibarn Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Hei, det mangler en del opplysninger her, eks om du triller mest på asfalt og shopping, eller i skog og mark. Hvor høy er du (og faren)?? Simo, Brio og Teutonia oppfyller de kriteriene du har satt. Hvor du triller og hvor høye dere er vil ha noe å si for vognvalg, i tillegg til hva du liker av utseende på vogna da! Jeg selv holder en knapp på Brio og Teutonia, syntes Simo blir altfor tung!
lis70 Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2007 Triller vel mest på asfalt. Både mor og far er høye. I tillegg kjører vi en del bil, slik at det kan være greit at den er ok å slå sammen. Takker for tilbakemelding.....
oktobergull Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Dersom det ikke er et absolutt must å ha vendbar sittedel, ville jeg gått for TFK Joggster Twist. Kjempestor hardbag, stor plass i sportsvogna, justerbart fotbrett, håndbrems, lett og legge sammen etc etc etc. Du finner sikker mer informasjon på sidene her, og på www.buggy.de
2julibarn Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 På asfalt så er mange som liker 3-hjulinger med dreibart forhjul. Men det er ikke mange av disse som har vendbart håndtak. Teutonia har en 3-hjuling som ihvertfall kan vendes, men ikke med håndtaket. Jeg liker veldig godt 4-hjulinger, og disse er også veldig gode å trille på asfalt (det meste er jo det!) Simo er en høy vogn med mange gode kvaliteter, men altså veldig tung å løfte inn og ut av bil. Brio er like god som Simo, men litt lettere. Teutonia- vogner er ganske lave, men eks Prestige er litt høyere enn Mistral, og denne kan du også få stor bag til og vendbart håndtak. Jeg foreslår Simo, Brio eller Teutonia Prestige (alle disse har vendbart håndtak). Av 3-hjulinger Teutonia Spirit S3, som har vendbar sportsdel.
2julibarn Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Er enig i at Twist er en god vogn, bortsett fra at sportsdelen ikke er vendbar. Siden den ikke kan vendes vil ihvertfall ikke jeg ha den før barnet er ca 2 å gammel. Syntes det er et MUST å se barnet, vi har så kjempefin kontakt når barnet er våkent og vi triller. Det er superstusselig for både mor og barn å ikke kunne ha øyekontakt på trilleturer! Jeg vurdere Twist til min eldste datter, har Mistral til minstemann!
snart4barnsmamma Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Eg har bestillt Teutonia Prestige. Gler meg til å få den og til å begynne å bruke den! Den kan du vente håndtaket på ....Eg kjem til å køyre mest på asfalt..
marittone Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Vi har valgt fra ABC-design. Denne vognen er lett, og enkel å klappe sammen mtp. bilkjøring. I tillegg kan vi snu sportsvogndelen. Den har tre hjul som gjør den lett å trille (kan også låse forhjulet) og det er en lett bevegelse som gjør at dypvognen kan taes av og bæres enkelt i trapper ol. Lykke til med vognkjøp:)
august igjen Skrevet 15. mars 2007 #9 Skrevet 15. mars 2007 Vi har Brio sin kombivogn, og er superfornøyd med den. Bagen brukte vi til lillegutt var nærmere 6 mnd, og han er ingen liten gutt:-) Vi har vogna liggende i bilen når vi ikke bruker den, slik at det var viktig for oss at vogna skulle være lett å legge sammen og ikke for tung å løfte. På den vogna kan ikke håndtaket snus, men det der veldig enkelt å snu selve sittedelen.
-Bobsi Skrevet 15. mars 2007 #10 Skrevet 15. mars 2007 Emmaljunga Cerox 360 har svingbare forhjul og vendbart håndtak. Den kan du ha som kombivogn med bag i, eller sette på City Bag som duovogn. Teutonia Mistral S har samme funksjoner, men emmaljungaen er litt lettere og blir litt mindre sammenlagt.
JonathanTheamamma Skrevet 15. mars 2007 #11 Skrevet 15. mars 2007 Simo sin bag er den største, og der kan du jo både snu bagen (for å endre kjøreretning), eller du kan snu håndtaket. Også er det veldig greit at vognen er vind- og vanntett, vi er veldig fornøyd med Simo
Mazza** Skrevet 15. mars 2007 #12 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har ikke noe erfaring , men ut fra det jeg har sett på ville jeg valgt en Brio Happy vogn (eller teutonia) Har aldri skjønt hvorfor alle skal ha de derre kombivognene ( Simo sin er drit tung!) , man går jo da å drasser på en ekstra bag liksom...nei, her i gården blir det dypvogn først og sportsvogn etterpå! Myyye lettere a gitt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå