Gå til innhold

emmaljunga duo edge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forelska meg litt i denne vogna jeg, men er så usikker da jeg egentlig hadde bestemt meg for trehjuling etter mye skryt fra venninner... noen som har gode erfaringer med duo edgen (gjerne nyeste modell, i og med at jeg kjøper ny)? er den lett å trille/svinge med? jeg kommer til å gå mye tur på asfalt og er veldig lav (158 cm) mens mannen min er høøøy... går det??

takker for svar, er veldig usikker!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er kjempefornøyd med vogna.Stor,stødig og god.En fordel med teleskophåndtak da det er stor forskjelli hhøyden på dere.

Men,vogna er tung.Jeg kjøpte en lettere 3 hjuling når vi gikk over til sportsdelen.Da er jo også barnet en del tyngre så for meg ble den da for tung.Ellers er den heeelt fantastisk.

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med den vognen!!

Har hatt den som eneste vogn fra fødselen og frem til nå (han er 2 år og 7 mnd) og har derfor brukt både bagdel og sportsdel masse.

Vognen er spekket med praktiske finesser, både teleskophåndtak som er vendbart, innebygd myggnett og regntrekk, eget vindtrekk til bagdel og sportsdel, vuggefunksjon på bagen, lufting i kalesjen, termobunn i bagen om vinteren og lufting i bunn om sommeren, håndtak til bagen i egne glidelåslommer, mulighet for ryggstøtte i bagen så den kan brukes lenge (vi brukte den til 8 mnd). Vi har ikke hatt et enest problem med vogna, og den ser fortsatt helt strøken ut. Går ut fra at de nye modellene har minst like mange smart løsninger som vår 2004-modell.

Vi solgte den forøvrig nettopp og fikk en god pris også. Nå sover ikke lillegutt på dagen lenger så nå går vi over til en enkel trille.

Lykke til med vognvalget!

Skrevet

den er kanskje litt for høy til deg, kommer an på hvordan du ser på det... kjekt å ha oversikt over ting foran deg, ei jeg kjenner som er 150+ syntes Edgen min var skrekkelig høy. Så tenk på det, prøv i butikken. Husk at mannen din kommer nesten aldri til å trille sammenlignet med deg;) Har altså Edge selv, er 173cm høy, og jeg hadde ikke trengt så høy vogn. Men ser noen damer som er 180, og de "kler" vogna veldig bra.

Ang. 3hjuling/edge/svinging: Edge er ikke så bra til shopping/trange butikker, der er en 3hjuling med svinghjul mye bedre. Men Edgen er veldig bra spesielt på vinteren, hvor noen 3hjulinger blir litt "skrøpelige" hva angår trillekomfort, vind osv.

Skrevet

Jeg kjøpte ny Emmaljunga Edge Duo Combi i fjor sommer, og jeg er stort sett enig med innleggene over.

Jeg synes den er knallgod å trille, stor romslig bag som du kan ha leeenge - jeg byttet ikke til sportsvogn delen før barnet var 8,5mnd, og da var det fordi han ville opp å se og jeg hadde behov for sele til han. Ellers kunne jeg fint brukt den enda, knallgreit med god plass til dunpose.

Nå er imidlertid jeg og min mann ganske høye begge to, så for vår del har vogna sånn sett vært perfekt.

Bare ett lite tips (se evt innlegget mitt om "flere som er misfornøyd med kvaliteten på Emmaljunga Edge Duo Combi) - sjekk hva slags stoff som er på de typiske slite-stedene på den fargen du liker, sånn som solskjerm som brettes mye inn og ut, trekket til dypvogna osv. Dette er jeg misfornøyd med.

Men ellers synes jeg det er en kjempegod vogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...