Gjest Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Er det noen her som har omsorgslønn?? - og evt hvor mye får dere? Jeg har blitt anbefalt å søke dette, men syns det er et ork å begynne med søknad om dokumentasjoner, om igjen... Har hjelpestønad/grunnstønad til et av barna, men skal også søke om hjelpestønad til et barn til m ADHD. Begge barna skal til nye utredninger, ene må ta alt hele utredningen omigjen på BUP og den andre må legges inn på Statens senter for epilepsi i 4-6 uker. Skjønner engang ikke hvordan jeg skal klare å få dette til. Dere som har flere barn med funksjonshemminger, klarer dere å jobbe itillegg?? Jeg ser for tiden ingen løsninger på hvordan jeg skal komme meg ut i jobb.... men trenger jo pengene. Har itillegg en 1 åring som krever det som en 1 åring gjør. Noen med erfaringer????
Joikaboll@ Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Sitter her i nesten samme situasjon som deg, burde søkt omsorgslønn for leeeeenge siden, men det var det papirarbeide da. Det er jo så mye. Men har nå bestemt meg for å ta meg sammen og sette meg ned, har satt av to datoer nå, og da er alt annet utelukket. Da skal det kun gjelde omsorgslønn. Dette hjalp etter uendelig mange ganger med utsetting av søknad om hjelpestønad. Omsorgslønn er helt ulik fra kommune til kommune og opp til hver enkelt kommune å vurdere hvem som får og hva en evt får. Jeg har innsett at det å jobbe vil ikke fungere her, men nå har jeg hvert hjemme så mange år at jeg føler for litt luft under vingene, så jeg har planer om å søke på vikariat i kommunen, sånn ring etter. Noe mer kan jeg ikke få til som ting ligger ann her nå Jeg har ei frisk og rask jente på 13 år, en gutt på 9 år med astma og adhd. En gutt på litt over 3 år som har astma og atopisk eksem og skal utredes for adhd. Og en gutt på litt over 2 år som har diagnose barneautisme, astma, atopisk eksem og i tillegg har en hjerneskade. Det blir masse papirarbeide med søknader og ekstra oppfølging, så tid til å jobbe blir det lite til. Omsorgslønn hadde hvert kjærkomment, men som sagt har jeg ikke kommet meg dithen å få søkt. Kanskje vi kan hjelpe hverandre litt? Dette blei masse og meg og mitt, ville jo egentlig bare få fram at vi er i litt samme "båt".... men om du gadd å lese deg ned, så må du bare si fra om du vil holde kontakt.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Hei joikaboll Godt å se at vi er flere i samme situasjon, selvom jeg ikke unner noen akkurat det. Ja, da sitter jeg her da, midt på natten og tenker på at jeg virkelig trenger OMSORGSLØNN !!! Sitter her med mellomstemann som har kraftig aura, følelser/ubehag som kommer før et større anfall, så da er det bare å vente og ha sprøyta klar Du har virkelig mye å bruke tiden din på du og. Henger du i hop?? Jeg begynte på søknaden men det vil ta tid. Er bare så lei av å skrive søknader og dokumentere alt omigjen og omigjen. Men det er jo så deilig følelse når det er gjort:) Nå er jeg helt surrete i hodet kjenner jeg, men hyggelig at du svarte. Si ifra når du er i gang da
ekogm Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Har kommunen der du bor et servicetorg. Omsorgslønn er jo en kommunal ytelelse, så det kan jo hende du kan få hjelp der. Har du søkt om hjelpestønad også ? Der får du jo heldigvis hjelp av legen din, som må legge ved en begrunnelse . Lykke til.
Gjest Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Jeg har forhøyet hjelpestønad og grunnstønad til et av barna. Håper å få til den andre og. Jeg tilhører Oslo kommune, hvor vi er delt i bydeler som jeg må søke til. Har hørt at "min" bydel ikke har vært "snille" ift omsorgslønn, andre som har erfart det desverre. Føler derfor at jeg må skrive en ekstra "bra" søknad...... En veninne av meg søkte i nabo bydelen og fikk veldig mye i omsorgslønn. Men, jeg er igang med søknaden ;0
Joikaboll@ Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Du er i gang ser jeg, flink du. Hadde ment å få det til i påsken, men den gang ei. Men nå er jeg i gang med å skrive ned hva jeg skal huske på å få med meg. Kommet langt du?
Gjest Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Jaaaa er så flink jeg atte ;0 Hadde avtale med meg selv om at det skulle vært gjort innen påske, men nei.... Fysj så vanskelig, blir rimelig frustrert her jeg sitter. Er så vanskelig å få ordlagt seg riktig, få med alt og få skrevet det slik at vedkommende som skal lese det forstår,noe som jo er en fordel Har nå skrevet 5 sider og kan nok skrive mer, men nå skal samboer først få lese igjennom. Er greit at en annen leser iog, fort gjort å gjenta seg selv når man sitter slik å rabler. Lykkkkkke til !!!! Skal feire det den dagen jeg har fått postet dette :0)
Joikaboll@ Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Oi oi... så godt som ferdig du da, kan jeg få en kopi....? ;o) Må få tatt meg sammen jeg også, er fortsatt bare på tenkestadiet. Ikke dra det ut med å sende da, og sladre her om hvordan det går. Har du noe anelse når det gjelder kommunens behandlingstid? Har du noen pkt som jeg IKKE må glemme?
Gjest Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Legger ut kopi her jeg.... :0 Jeg blir jo aldri fornøyd da Aner ikke noe om behandlingstid, håper det går RASKT.... Skal melde inn her når jeg får svar, en gang...
Joikaboll@ Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 Man kan vel aldri bli fornøyd men slike ting, men bare du har husket på alt så går det sikkert greit. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå