Gå til innhold

Tidenes korteste graviditet?

Anbefalte innlegg

Testet positivt på 3 tester,siste bekreftet av lege.

Så i lykkerus da,nøyaktig 8 uker etter MA og nå gravid igjen.

Men gleden rakk i hele 3 dager for nå er tanta her igjen.

Fått time til sjekk tirsdag men det er nok borte alt da.

Lurer litt:Kan det fortsatt ligge rester igjen etter sist?

Hadde test som viste neg,UL som ikke viste noe og mens i mellom,men tanken slår meg..

Noen som har opplevd lignende.

Dritt lei,melder meg snart ut jeg.

Skal det liksom være så vanskelig å få detta til å sitte???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8634071-tidenes-korteste-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det hjelper noe kan jeg fortelle at jeg hadde en enda kortere graviditet, bare 1 dag faktisk... Testet positivt på IKM dagen og dagen etter kom tanta. Dette er min historie: Jeg trodde altså at det var en SA/kjemisk graviditet. Men hCG fortsatte å stige, om enn med veldig lave verdier. UL hos gyn 2 uker senere viste ingenting, hun mente det var kjemisk graviditet og ingenting å bekymre seg over. Dagen etter begynte jeg å få mørk blødning og jeg tenkte det var bra, for da kom evt rester i livmoren ut. Men 2 uker senere hadde hCG fortsatt å stige, jeg var til ny UL på tirsdag og ble operert for graviditet utenfor livmoren samme dag, altså 2 dgr siden.

Så mitt råd til deg er ganske enkelt: Sjekk hCG i blodprøver med jevne mellomrom og ser du ikke at den synker raskt, så forlang å komme til jevnlige kontroller mtp EXU.

Jeg ble fortalt at man kan få en blødning ved forventet mens selvom man har EXU i eggleder, fordi hCG er såpas lav at den ikke forhindrer progesteron i å synke og dermed gi en mensblødning.

Kjemisk graviditet er et befruktet egg som såvidt fester seg i livmoren og produserer hCG, før det går til grunne. Tidligere oppdaget man sjelden at man var gravid før en stund etter uteblitt mens, men med dagens følsomme tester kan man oppdage hCG i urinen allerede før uteblitt mens. Dermed oppdages flere av disse tidlig-abortene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...