Gå til innhold

Hm......kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på om noen kan ha vært borti tilsvarende:

1 mars testet jeg positivt på EL. Hadde veldig mye sex i denne perioden, både før og etter testen. Ca. en uke senere kjenner jeg småstikk nederst i magen, som er litt til og fra i et par dager. Men....rett etter det får jeg blærekatar og nå går jeg på penicilin (selexid tror jeg navnet var). De siste 3 mnd har jeg hatt en syklus på 26 dager, noe som skulle tilsi at jeg skulle fått mensen på mandag 12 (eller helst ikke få selvsagt!!) Den har fortsatt ikke kommet. Jeg tok en graviditetstest på mandag og den viste negativt.

Så det jeg lurer på er: Kan penicilinen påvirke resultatet på gr.testen? Eller utsette mensen på et eller annet vis? Jeg vil jo allerhelst være gravid selvsagt. Men blir helt oppgitt av at det skal være så himla vanskelig å få til det....... Jeg har ellers ingen symptomer på hverken at jeg skal ha mens eller at jeg er gravid.

Ellers vil jeg bare si at dette er en suveren side! Har fått SÅ mye nyttige svar og info. Men nå følte jeg jeg måtte registrere meg og. Blir smårar av å lure på dette........

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8633984-hmkan-noen-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

Penicillin kan ikke påvirke resultatet av testen, og vil heller ikke utsette mensen. Kanskje du bare rett og slett testet for tidlig?? Eller at du hadde EL senere enn du trodde?? EL-testen sier ikke noe om når egget faktisk slipper - bare når du har LH-stigning og kroppen gjør seg klar til eggløsning:o) Du kan lese litt om temping og andre gode råd og vink på www.pernille.info

Ved bruk av temp-metoden vil du se når egget ditt faktisk har sluppet, og det er lettere og beregne IKM.

Lykke til

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8633984-hmkan-noen-hjelpe/#findComment-8634994
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...