Gå til innhold

Kjøper dere ny eller brukt vogn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte i utgangspunktet å kjøpe en pent brukt vogn, men fant ut at det var billigere å kjøpe ny på salg. Jeg kjøpte en sort Brio duo til 4500 på januarsalget. Tror ny pris på denne vogna var ca. 7000. Det hadde vært like dyrt å kjøpe brukt.

Skrevet

Jeg blir litt skeptisk når folk kjøper en ny vogn og selger den etter bare et par mnd. Men jeg er enig med den over. For vi fikk også vogn billigere på salg enn det vi måtte gikk brukt.

Skrevet

Har kjøpt brio kombi 2001-mod med sikkerhetsnett til den fantastiske prisen av 700 kr! Kjøper heller ei dyrere sportsvogn når tulla blir for stor til bagen!

Skrevet

Jeg kjøpte brukt 2006 mod.Simo kombi til 2500,- Meget pen ser ikke at den er brukt. Hvorfor ikke kjøpe brukt eller på salg i stedet for å kaste bort masse penger på nytt ?

Det kan lønne seg å sjekke mer nøye for du får en barnevogn av det merket du ønsker for betraktelig billigere enn 6000,-

Skrevet

Jeg har bestillt ny vogn av den enkle grunn at jeg har forelsket meg helt i den modellen. Har fulgt nøye med på Finn og 2 ganger har jeg sett den brukt, da til alt for stiv pris. Nå får jeg akkurat den modellen og fargen jeg vil ha. Den koster 6000 ny. Hadde jeg funnet den brukt til en fornuftig pris hadde jeg selvfølgelig kjøpt det.

Skrevet

Mener å huske at det var en annen her inne som advarte mot denne personen på Finn. Hun hadde kjøpt en vogn av henne (tilsvarende) for litt siden, og hun hadde ikke oppgitt riktige opplysninger på vogna. Husker ikke hvor jeg leste innlegget, men det kan være verdt å sjekke litt grundigere før du evt. kjøper noen fra denne damen...

Skrevet

Vi har kjøpt brukt emmaljunga edge duo med sportsunderstell (fjorårets modell, brukt i seks mnd). Betalte 4200 for den- nypris mellom 7500. Den er veldig fin- ser helt ubrukt ut, i svart og så kan man vaske madrassen og trekket inni vogna. Ei stor vogn, som jeg håper baby kan ligge i til vinteren igjen. Sportsdelen var ubrukt. Den er nok en tung vogn ift. mange andre, men jeg ville ha en svææær vogn slik at baby hadde plass. Dessuten får jeg vel litt muskler av det også.hehe

Skrevet

Har vært kjempeheldig denne gang og kjøpt brukt Simo bagvogn til 400 kr inkl regntrekk og insektsnett! (Har både enkel og dobbel joggevogn selv fra før, så jeg ville helst slippe å kjøpe ny duo eller kombivogn, da jeg ikke trenger sportsvogndelen. Og bagvognene selges jo ikke nye lenger.) Vogna ser faktisk helt ny ut, selv om de jeg kjøpte den av også hadde kjøpt den brukt:-)

Skrevet

jeg vurderer selge min 2005modell da..hører med ståbrett og original stelleveske

Skrevet

Jeg ville helst ha dypvogn og sportsvogn for seg jeg, da jeg ventet lilletulla.Hun kom i mai, og jeg ville gjerne ha stor plass til baby i vogna pga vinteren, slik at jeg kunne vente med sportsvogn til våren kom igjen.

Kom over en lapp på butikken der en dame skulle selge akurat de typene jeg hadde tenkt meg. Hun sogte sine to simovogner, en dypvogn, og en sportsvogn, samlet 2500,-. Måtte slå til på det. Og de var så pent brukt at de holder godt til denne ungen som kommer nå, og sikkert flere til.

Skrevet

Jeg er så glad i simo classisc exclusive, hadde en slik til forrige også. Så jeg fant en på finn.no til kr. 1000,-. Fikk den i posten i går, betalte kr 198,- i postgebyr. Er veldig fornøyd, stor og god vogn.

Skrevet

Kjøpte brukt sist av noen vi kjente, men var ikke helt fornøyd med den vogna, så den solgte vi videre. Kjøpte den for 1000,- og solgte den for 500,-... Enig i at mange tar altfor mye for vognene og annet babyutstyr, man kan finne det til samme pris på salg eller på nettet i utlandet...

Kikket masse på finn, men der synes jeg folk generlt overpriser ting.

Om en vogn er brukt i 1 år er den jo mest sannsynlig like god som ny, men den bør iallefall selges til halv pris synes jeg... Den er jo tross alt brukt!

Jeg har kjøpt ny vogn nå, men kjøpte når jeg var på jobbreise i Nederland og fikk den til 4200,- og den kostet 6500 (eller var det 6700,-) på 20% i Norge...

Skrevet

Jeg har anskaffet (gratis) en råstilig brun Emmaljunga (sikkert ikke riktig stavet.., men men) fra 80-tallet og er fornøyd med det. Synes alt pjatt om ditt og datt som har med vogn og diverse annet babyutstyr her inne er helt dustete. Den lille bryr seg ikke om det så lenge han sover godt. Her er det tydeligvis konformiteten og mors redsel for å skille seg ut i mengden som råder. Til dere som ikke har råd til den kostbare siste mote, trill babyen deres med hodet hevet over dem som har så lite å bry seg om i hverdagen enn hvilket merke/årgang vogn du triller ungen din i. Det må da være at ungen får frisk luft som er det viktigste med hele greia eller? På tide å sette ting litt i perspektiv her synes jeg, man blir fort opphengt i filleting slik som "stellebord versus stellekommode" "Emmaljunga versus Brio". SKJERP DERE!

Skrevet

Vi kjøpte brukt vogn til førstemann, den var brukt av 4 stykker før oss og nå har vi slitt dne helt ut (den er vindskjeiv, leddene er vaklete i understellet, sporsdelen vender bakover så vi har måttet bygge opp med puter etc.) Det skal sies at vi har brukt den svært godt,har vært mye ute å reist med fly etc, og er overrasket over hvor bra vogna faktisk har holdt. Den holder til sovevogn i barnehagen til storebror slutter å sove i den om et par måneder kanskje. Så vi følte at vi har brukt den godt nå og hadde god samvittighet for å kjøpe ny vogn nå. Ville ikke bruke veldig masse penger, så kjøpte en Brio kombi på salg i vinterferien (3799,-). Jeg tenkte at siden dette blir vårt siste barn nå så lønte det seg å kjøpe ny nå, slik at jeg kanskje kan selge den videre når jeg er ferdig med den. Jeg synes det er helt greit å køpe ting brukt så lenge det går an å vaske. Prøver å tenke litt samfunnsperspektiv og det er virkelig overproduksjon av mange ting, så å gjenbruke føles bra!

Skrevet

Jeg låner meg ei vogn. Det er ei gammel emaljunga duo, fra 2000, som er vanvittig lett å trille. Utrulig grønn er den, og ikke lufthjul eller noe. Men det er greit å ha ei lett vogn, også kan jeg heller kjøpe ei bra trille etterhvert. Jeg har brukt denne vogna før også, da datter mi var lita, og jeg liker den faktisk godt, sjøl om jeg føler meg som verdens mest UMODERNE mor når jeg triller rundt på den;)

Skrevet

Jeg kjøpte ei brukt Brio Duo vogn 2005 mod for 1200. Men så fant jeg drømmevogna mi, så måtte kjøpe den og:) Det er årets modell til Brio Combi:) den er helt sort:)

Skrevet

Vi kjøpte ny simo kombi på salg betalte 3998 for den på banas hus. ser det er mange som selger 05 vogna dyrere en jeg kjøpte min mye for. er riktig nok en 06 vogn, men syntes ikke den nye softline'n er noe fin. så er stålende fornøyd med den. =)

Skrevet

hadde opprinnelig tenkt å kjøpe brukt, men etter å ha sett prisene så bestemte vi oss for å kjøpe en ny istede. Må jeg ut med 3500kr eller mer for en vogn som allerede har vært i bruk så syntes jeg det ikke er verdt det. Jeg har funnet den vogna jeg vil ha og den kom på 5000kr ny.

Og da har den jo garanti også videre....

Nå har svigerforledrene kommet med penger til vogna vi har bestilt også da så vi er jo heldige da. :-)

Skrevet

vi har kjøpt ny vogn. regner med den holder til nestemann også:)

Skrevet

Kjøpte ny vogn.

Dersom det blir en feil med vogna synes jeg det er bedre å kunne gå tilbake til butikken og klage, enn å måtte enten kjøpe enda en vogn, eller betale for reparasjon selv. (Men om man kjøper ei pent brukt vogn i god kvalitet er det jo ikke så stor sansynlighet for at den går i stykker. )

Dette er vårt første barn, så vi skal kanskje bruke vogna til flere barn etterhvert, da er det like greit å kjøpe ny vogn som varer, enn å kjøpe en brukt vogn og kanskje måtte kjøpe ny bruktvogn til neste barn igjen.

Vogna vi skal ha var heller ikke å få kjøpt brukt, så det var egentlig ikke noe alternativ. :)

Skrevet

kjøpt simo kombivogn 05 mod,brukt i 1,5 år...såg veldig fin ut å ei venninne har lik å er fornøyd med den...så håper vi også blir det.2000 kr så jeg gjorde visst et røverkjøp der:) ( med pose,regntrekk,myggnett å simo stelleveske)

Skrevet

ha kjøpt ny vogn.. simo kombivogn 06 modell. kjøpte på salg i januar.

Skrevet

Vi kjøpte også ny vogn. Vi har Quinny freestyle XL3 Comfort. Og de vi fant på finn.no kostet like mye som den nye fra i år.

De har vært så dyre før, så når folk selger dem med utgangspunkt i den prisen de selv gav, så blir det dyrt i forhold til nye vogner. Så er det jo greit å ha garanti og kunne gå og klage hvis det oppstår noe tull.

Og dessuten kunne vi velge farge, gleder meg til å gå rundt i våren med RØD fin ny vogn med den fine (den MÅ jo bli fin!) babyen min oppi!

Skrevet

hei jeg kjøpte ny vogn .. quinny vogn med sport og bag i tilegg til bilsete 4000 kr bet jeg .. var tilbud.. hadde jeg hvert dg ville jeg sett litt rundt omkring du kan komme overt ett bra tilbud.. så seinet i går ett tilbud med vogn bilsete sånn vippestol oxo var det en ting til til 6000 kr .. så bare til og følge me så kan det hende du heller får en ny vogn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...