Gå til innhold

ANGST for aa foede i "usa"........hjelp!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg bor paa en amerikansk militaer base saa det vil si at det er som aa vaere i Usa....foedselen naermer seg og jeg er redd!!

Er redd det er som paa tv aa fode i usa, du blir liksom spent fast paa ryggen i en seng og PUUUUSH!!! (????)

har et barn fra foer som er fodt paa en litt mer alternativ maate i Norge.derfor er jeg redd at disse amerikanerne "griper " for mye inn og "tar fra meg barnet etter paa..er dere med?

hjepl.er det noen som har foedt i usa, og kanskje t.om paa en militaer base????

Fortsetter under...

Jeg har foedt i USA - men endte opp med ks - fordi det ikke gikk noen vei - og jeg maa si at jeg har bare positive erfaringer med amerikansk helsepersonell og den maaten de behandler oss paa. De er mye mer service-instilte enn i norge virker det som. Siikert fordi det er privat. De er veldig snille of forsiktige - og er veldig paapasselig paa hvordan du har det etc. Spoersmaalet er jo - skal du foede paa militaer-sykehus - for det vet jeg ikke noe om og det kan vaere anderledes.

Hvis du er redd - snakk med legen - eller jordmor om du har det - og forklar hvordan du vil at foedselen skal foregaa. De er spenner deg ikke fast i sengen - avhenging av hvor stort sykehus og de ressusser de har - saa har de forskjellige hjlpemidler og alternative maater du kan velge - spoer deg frem - det er den eneste maaten du faar vite noe paa. Du kan ogsaa melde deg paa "lamaze class" om de har det der - og du kan faa mer informasjon der om hvordan du boer gaa frem om du har spesielle oensker. Jeg var paa sykehuset en maaned eller to foer foedselene for aa skrives inn og fikk et sjema hvor jeg kunne skrive ned om jeg hadde spesielle oensker med hensyn til foedselen - og de har det i pasient-filen din.

Naar det gjelder ta fra deg barnet - saa fikk jo ikke jeg holde babyen rett etterpaa fordi jeg hadde ks- men pappan fikk vaere med og stelle og holde babyen - og jeg fikk babyen rett etter jeg kom tilbake paa rommet - og fikk amme og holde babyen - saa det skal du ikke vaere redd for.

Slik jeg har forstaatt det - saa er de veldig aapen paa alternative metoder fro foedsel i USA ogsaa - husk - det er veldig mange her som foeder paa alternative maater - du maa nok bare udersoeke litt. Naar det gjelder militaaret - ssaa er jo de litt anderledes da....

Ville bare slaa meg paa denne traaden og si at det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Selv skal vi til Norge rett foer foedsel, og hadde det praktisk latt seg gjoere hadde jeg mye heller blitt i USA til foedselen. Det er mye mer serviceinnstilling her, og sykehuset tar hensyn til oenskene dine. Foedseler her er ikke alltid som paa "Friends," vet du. :-) Les litt nedover paa innleggene her, saa ser du mange som har hatt veldig positive foedsler i USA.

• 2 uker senere...

Hei..

Eg kommer nett fra USA no, ei venninde av meg fødte menst eg var der no, i leiren ( fort riley, kansas). Å dem tok kjmepe godt vare på ho. Eg har ikkje født barn selv men vi prøver så godt vi kan å bli gravide. MEn det er jo ikke så lett siden eg må jobbe i Norge fram til han kommer hjem fra Irak. Siden vi begge er i forsvaret, bare forsjellige nasjoner. Men håper du får den same opplevelsen som ho, de vil nåk gå kjempe bra. Krysser fingrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...