Lille L Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Helsesøster sa til meg at jeg kunne slutte og koke flaskene og vannet.. Bare vaske flaskene grundig i varmt vann og med litt zalo.. Og vannet måtte jeg la renne(kaldt vann) og varme den i microen.. Flere som gjør det? Hun er 4mnd
Mamman til Ask (12/06) Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 min lille er bare 3 mnd, og jeg koker fortsatt flaskene.. eller, har fått en sånn fancy sterilisator i gave, så bruker den.... og det skal jeg fortsette med. det går sikkert fint å koke vannet i microen når barnet er 4 mnd.. men det å ikke koke flaskene... vet ikke :/ disse melkebakteriene som kan sitte i flaskene er farlige..
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 hs sa til meg at jeg kunne slutte å koke vannet som hun skulle drikke med en gang, men at vannet til mme burde jeg fortsette å koke... Det var på 5-mndskontrollen... Kjører flaskene i oppvaskmaskinen, det har de sagt hele tiden at er bra nok:)
Sjusak Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 Bakteriene som folk er så redde for har jeg fått med meg er i melkepulveret, og at de kan formere seg dersom man blander ut mme og lar det stå lenge. Det er ikke flaska som har bakteriene i seg. Det holder å vaske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå