Gå til innhold

Hun avviser meg...

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innlagt på sykehus i to uker. Jenta har blitt ammet en gang i døgnet og jeg har pumpet to ganger. Det har bare blitt drøye 2 dl i døgnet. Når hun har ammet har det nok ikke vært så mye hun har fått ut. Nå har jeg muligheten til å amme igjen, men nå nekter hun å ta brystet i det hele tatt. Det har ikke vært noe problem mens jeg var på sykehuset, men nå når jeg har kommet hjem avviser hun meg bare.

Hun er snart 8 mnd, men jeg hadde ikke tenkt å slutte før til jul. Hva skal jeg gjøre nå? Melkemengden minker stadig, og hvis hun ikke vil suge så blir det snart ikke noe igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8632475-hun-avviser-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun får MME som tillegg da regner jeg med? Er jo lett at de nekter puppen når de får flaske, er jo så mye enklere å få sakene ut av flasken.

Det er jo kjempebra at du har ammet i 8 mnd uansett! Nå er ikke jeg ammehjelper, men om du virkelig vil få til å amme mye lenger tror jeg jeg ville satt hardt mot hardt og forsøkt å gitt mindre MME fra flaske. Gi i så fall med smokk med minste hull slik at det blir vanskeligere, eller gi fra kopp. Snakk med ammehjelperne dersom du trenger veiledning.

Barnet ditt har jo ikke vondt av noen dager med mindre MME før du får opp prod. igjen, bare pass på at det får i seg mye vann.

Hva med å legge barnet til i søvne/ når det er trett på et mørkt rom? Ville gjort det til hver hvil på dagen, samt til kvelden og på morgenen.

Du kan jo og prøve å la barnet finne interessen i puppen selv, legg deg med naken overkropp på gulvet sammen med barnet osv.

Du kan øke kjapt! Husk nok hvile og søvn disse dagene. Drikk gjerne vørterøl og ammete, spis maltekstrakt eller bukkehornskløverfrø. Og ha troen på at du får det til!

Hvordan er utdrivningsrefleksen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8632475-hun-avviser-meg/#findComment-8634576
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...