Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 dag tok nysjerrigheten overhånd! Måtte bare prøve å sjekke..og livmorstappen min er borte! Jeg har vertfall ikke sjangs til å nå den.. Kan det bety at den er glattet ut? At den er moden? Grunnen til at jeg bare MÅTTE er at jeg har "murret" mye de siste dagene, det er oxo kommet mer tykt, slimetet utflod. Ble sjekka for ca 2 uker siden, og fikk da bekreftet at tappen var begynt å modnes og at det var en liten åpning. Skal til legen i morgen, og kanskje på extra ul... Ganske spent på om tingene er begynt å bli klart...er rimelig lei av å være gravid nå. Er i uke 35 i morgen forressten.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Jeg kan heller ikke kjenne tappen min lenger, og i går kunne jeg kjenne noe hardt og glatt og rundt. Det kunne kjennes ut som hodet! Angrer på at jeg ikkje utforsket litt før sist fødsel når jeg fikk dokumentert 2 cm åpning ved kontroll slik at jeg hadde vist hvordan det var. Har bare prøvd å kjenne en gang før og det var da jeg lurte på om jeg hadde blitt gravid, da kunne jeg kjenne tappen. Litt sprøtt å kjenne noe som kunne tyde på hodet...men så er jeg ikke sikker for sist jeg var på kontroll så fikk jeg bare beskjed om hodeleie. hverken langt nede eller festet! Er 35+4 så det er ikke mye som skiller oss!
@nita+Sebastian Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Tror det er slik at før man modnes peker ofte livmormunnen bakover. Derfor er den vanskelig å nå selv, mens jordmor eller lege kan nå frem. Selv de sliter jo litt noen ganger:o) 35 uker er vel litt tidlig slik at det kan være derfor dere ikke finner den, fordi modningen ikke er i gang enda. Kommer selv til å følge med på slutten. Det gjorde jeg forrige gang også. Bare pass på å være ren på fngrene ) Lykke til!
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Ett dumt spøsmål???!!!??!! Hvor er denne berømte livmortappen??? hører alle snakker om den men aner ikke hvor den sitter.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2007 Livmorstappen sitter oppi sjeden..en liten "tapp", litt ruglete på enden, kanskje med en liten åpning. Det er absolutt ikke å anbefale å begynne "å lete rundt" etter den -mest pga infeksjonsfare... Aller helst er det legen eller jordmor som sjekker den, for å fastslå eller avkrefte om du er moden. Er den lukket og fast er du ikke moden, og er den åpen og myk er du moden... Jeg var hos legen på kontroll i dag, og skal på sykehuset kl 13.30. Skal ta extra ul pga magen ikke vokser, jeg går stadig ned i vekt, og mistenker at jeg lekker fostervann... Litt nervøs, og ganske spent på hva de sier... Er jo bra med liv i magen, så det skulle tilsi at alt er bra med babyen vertfall.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Tusen takk for svar graviden=) Får håpe det går bra med deg og den lille da! men godt at jegene tar deg inn å får sett hva som er galt. Lykke til =)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Det er også en fordel at neglen på den fingeren du bruker er kort slik at du ikke drar med deg noen bakerier inn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå