Gå til innhold

Drikker dere kaffe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

leste dette på mozon:

 

Det er ikke påvist sikkert om noen kopper kaffe om dagen har en negativ effekt på fosteret. Men noen forskere forbinder kaffe med adferdsproblemer og migrene hos barnet. Også her er moderasjon vår beste anbefaling.

 

Bør jeg slutte fo rå være på den sikre siden, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drakk masse kaffe før, men etter at jeg ble gravid har jeg fått helt avsmak for det og har overhodet ikke lyst på. Det er jo bra på en måte, siden man bør begrense kaffebruken og de 5-6 koppene jeg pleide å drikke før ville jo vært altfor mye nå. Men samtidig savner jeg en kaffekopp etter lunsj på jobben, for da merker jeg at jeg blir skikkelig sigen og trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker nok ca 3 kopper om dagen (drakk mer før) men nå har jeg kjøpt kofeinfri og den er vel ikke like skadelig?

 

Lurer bare på hvordan ble vi friske og raske siden våre mødre ikke viste så mye som vi vet i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri drukket mye kaffe, men nå er det helt uaktuelt, grøsser ved tanken. Nå går det i vann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk en del kaffe før, men etter at jeg ble gravid har jeg ikke lyst på kaffe i det hele tatt! Drikker nesten ikke te heller.

 

På matportalen.no står det at man kan drikke 1-2 kopper kaffe daglig, eller 3-4 kopper te, eller 1 liter cola, tror jeg det var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kopp nå å da skader nok ikke,men jeg ville nok ikke gjort det til en vane. Tror ikke det er så heldig når man ammer heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kutte helt ut. Drakk masse kaffe på grunn av mye jobbing sist jeg var gravid - det endte i sa :( Vet jo ikke sikkert at det var derfor, men vil ikke ta noen sjanser. Noen steder står det også at det øker risikoen for abort. Jeg har satt grensen til en kopp om dagen, i tillegg til 2-3 kopper te. Og så har jeg kjøpt et glass med koffeinfri kaffe på jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før måtte jeg mine to kopper om dagen, men etter at jeg ble gravid har jeg også fått helt avsmak. Har ikke drukket kaffe siden før innsettingen av det frosne egget (prøverør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...