Gå til innhold

Kvaaaalm


reven37

Anbefalte innlegg

Er ca 7 uker på vei og de siste 3 dagene har vært helt sinnsyke. Har vært så vannvittig kvalm og svimmel og har mest lyst å grave meg godt ned under dyna og bli der lenge !!!! Litt vanskelig for jeg er på jobb (jobber fra 16 -24 denne uken) og har ikke sagt noe på jobben ennå. I tillegg har minstemann (jeg har 2) bronkitt og mellomørebetennelse og må være hjemme fra dagmamma. Hun er våken store deler av natten og henger i hæla på meg hele dagen. Er nå på 3 døgnet med ca 4 timers søvn pr natt og fullt pes HELE dagen/kvelden. i dag var samboer hjemme fra jobb så jeg skulle få sove litt før jobb. MEN vanskelig å sove når veslejenta griner og roper på mamma i etasjen over SUKK.

Sitter her på jobb nå og vet ikke om jeg skal spy eller svime av.

Har ikke så lyst å sykemelde meg for jeg var hjemme 3 dager forrige uke pga "spysyken" og vil ikke annonsere graviditeten på jobben ennå.

UFF ble litt sytete dette her. Men måtte bare lette litt på trykket i et anfall av selvmedlidenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff - noen ganger blir det bare litt for mye for oss...

Jeg er sykemeldt, men har ikke sagt hvorfor på jobb annet enn at jeg "skylder" på en annen skade jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også superkvalm om dagen. Er i 7 uke, så har heller ikke sagt det til noen. Er også student, så sykemelding er ikke aktuelt... Lite stas å sitte på forelesninger og gruppearbeid nå man er spyklar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært megakvalm siden dag en, og er nå i uke 10. Noen tips som kan hjelpe: små og hyppige måltider (frukt, kjeks -. det du måtte få ned) - om du husker å spise jevnlig kan du unvike de værste kvalmeanfallene. Ingerfær eller kanel te (jeg har tom jevnlig gått bort til krydderskuffen for å lukte på kanelen...). Epler har også postivt virkning. Nok søvn og hvile demper kvalmen (selv om jeg forstår at det er vanskelig i ditt tilfelle).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noe annet enn å spy den siste uka. Legen min skrev ut Postafen til meg, som er et middel mot kvalme som det er gjort studier på gravide med, og som ikke er farlig for spiren.

Har sluttet å kaste opp nå, men er fortsatt kvalm. Meeeeen forhåpentligvis er dette over om en måned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med denne kvalmen jeg og. Er no 9+3 og har hatt kvalmen hengende over meg i to uker no. Ikke noe spesielt tidspunkt men hele dagen. Går på skole og sliter allerede for har null energi i kroppen sover så utrolig dårlig om natten, så for å si det sånn EG FØLER MED DEG.

 

Var hos legen og hun sa jeg skulle ta og kjøpe postafen men de er varsel trekant på, kan ha døsig virkning og det hjelper jo meg mye som ikke har noe energi til overs fra før. Men er ikke alle som blir trøtt av de så prøv det de som "sliter" med kvalmen. Vi får håpe den kansje gir seg til 2.trimester om ikke før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...