Gå til innhold

Har dere begynt med et fast brødmåltid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er veldig forskjell fra baby til baby. Noen babyer mister interessen for pupp når de blir eldre, og da er det naturlig med flere faste måltider. Snuppa mi spiser to fulle grøtmåltider og nesten et helt glass til middag. Vi har begynt med litt brød til lunsj, men forløpig er det ikke særlig populært, men vi jobber med saken. Du kan jo gi det et forsøk å se hvordan hun liker det.

Annonse

Annonse

Ikkje så dumt! Kanskje vi skal begynne med fast brødmåltid her i gården også!

Snuppa mi hadde også ein liten grøtstreik. Trur det blei litt masse grøt ei stund. Derfor prøver eg å variere med ein sort til frokost og ein anna til kvelds. Ho får også smake brød og div (blir kjempestolt når ho får smake pizza grandiosa.... hihi).

Dagens rutiner:

Pupp i senga før vi står opp (så koselig). Grøt til frokost. Kanskje litt frukt seinere. Pupp og sove ca 11-12. Middag når ho våkner. Frukt/dessert ca 17. Grøt ca 19. Pupp og sove ca 21.

Tror ikke man skal gi alt for mørkt brød i starten, for mye fiber kan bli litt tungt for magen... Da jeg ikke fikk gitt gutten min grøt i starten spurte jeg på helsestasjonen, og da sa legen at jeg kunne begynne med loff.

Leverpostei er vel en kjekk ting å starte med... Smøreoster også... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...