Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Spør her jeg siden det ikke er så mye aktivitet på "snart klar".

Jeg og sambo prøvde litt å bli gravide før jul, fra mai til november, men fikk ny jobb og tenkte da jeg skulle vente et par mnd fordi det er kjipt å komme etter et par mnd og si man er gravid (selv om det antakelig ikke hadde skjedd noe med det første)...

Problemet nå er at verneombudet skal ut i permisjon fra sommern til neste sommer og jeg ble spurt om å være verneombud i denne perioden, men hva da hvis jeg blir gravid og skal ut i permisjon før hun kommer tilbake, vet jo ikke om jeg blir det, men hadde tenkt å ta opp prøvingen igjen i april/mai...

Er det normalt at man jobber noen år i ny jobb før man blir gravid eller hvordan er det? Og kan jeg si ja til å bli verneombud selv om jeg prøver å bli gravid?

Samvittigheten min er ikke til å leve med noen ganger, og jeg tenker at hvis jeg sier ja, så må jeg utsette prøvingen, men det har jeg ikke lyst til...

Dessuten fikk jeg beskjed om når jeg ble spurt at det ikke var så mange andre å spørre... Mange på ettårsvikariater og folk som har andre verv...

Dette ble fryktelig langt, men vet ikke hvem jeg skal spørre om dette, ikke så mange som vet om at vi skal prøve:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8630165-jobb-og-pr%C3%B8ving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Dette er så typisk oss jenter.. Vi har altfor mye samvittighet. Jeg er litt i samme situasjonen hvor jeg nå nettopp (etter å ha bestemt oss for å bli prøvere) fått tilbud om ny og kjempespennende stilling i jobben. Det betyr mye økt ansvar og oppbygging av ny avdeling hvor jeg blir leder for forretninsutviklingen til firmet. Dette er en kjempeutfordring som jeg selvfølgelig har sagt ja til. Har diskutert med samboeren hva han mener om dette, og heldigvis hjelper han meg å minne meg på at det er ikke jobb som er første pri her i livet. Jobben kan ikke forvente at vi skal sette livene våre på "hold" for å ofre oss for dem. Så vi kommer til å fortsette med prøvingen og ta det som det kommer.

Forskjellen som jeg forstår på min og din situasjon er at du begynner i ny jobb med ny arbeidsgiver. Så lenge du har hatt fast jobb de siste 6 mnd er du hvertfall øk. trygg. Så da er det mer opp til deg om du vil ta sjangsen på at du kanskje må "kaste inn ballen" etter noen mnd. Men uansett. Det er jo leeenge til du går ut i svangerskapspermisjon! (så sant du får en frisk og grei graviditet - og vi kan jo ikke regne med noe annet?)

Jeg vil til slutt bare si lykke til med valgene dine, men husk at du skal IKKE basere det på å gladgjøre en arbeidsgiver. Du skal basere det på deg og din samboers følelser for hvor klare dere er for barn. Nå aner jo ikke jeg hvor gammel du er, men arb.givere må forvente at slikt kan skje med jenter i alder 25-35 uansett. (Kommer du inn i denne gruppen?)

Så derfor - ikke utsett prøvingen din så sant du ikke vil dette selv!

Lykke til igjen med det du velger!

Og husk - vi jenter / kvinner støtter deg og dine valg i slike situasjoner uansett!!!

Begynte i ny jobb i januar da, så har jo jobba en stund nå... Problemet er jo dette vervet som verneombud da, kan jeg si ja selv om jeg kanskje går ut i permisjon innen hun som skal ta over igjen kommer tilbake?!? Eller bør jeg si nei?? Har jo lyst, det er jo en utfordring og virker spennende, men har ikke lyst til å sette prøvinga på pause enda lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...