Gå til innhold

noen som sover hele natten nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det ingen som sover en hel natt. Minstemann våkner alltid to ganger mellom 00 og 06, og da passer han på å bæsje litt også så bleien må skiftes. Samtidig sluker han melken så høylytt så jeg må sitte på badet for å amme for ikke vekke pappan og evt storesøster som har stukket inno "familiesengen". Gleeeder meg til han blir større og trøttere;)

Jeg har en morgentrøtt jente! Hun har lagt seg 8-halv ni de siste kveldene. Da sover hun til ca halv fem får pupp og sover videre, gjerne til en gang mellom halv ni og halv ti!! Dette er hvis ikke storesøster vekker henne før:-) Så er hun våken ca en time, da er hun stuptrøtt igjen, og sover i tre fire timer i vogna ute! Men på ettermiddagen da er det bare små dupper! Men det er bare fint, så får vi sett henne litt og pratet litt med henne:-) Men da er hun trøtt ved 8 tiden!

Gullefar og jeg er superbortskjemte hva Ingvilds soving angår:

Hun ligger stort sett og pludrer og dupper litt i vognbagen på sofaen på ettermiddagen og kvelden. Hun mates siste gang på kvelden i 21-22-tida. Deretter stelles og legges hun (legges ca 22-2230). Noen ganger våkner hun for mating en gang i løpet av natta, men som regel ikke (da er det i så fall i 01-tida eller i 04-tida, men det er som sagt sjelden). Hun våkner som regel ikke før vekkeklokka til Gullefar ringer en gang mellom 07 og 0730. :o) *takker høyere makter (!) og er klar over at vi er heldige med dette*

Annonse

Hei.

Guttet vår er åtte uker nå og sover som regel i 7-8 timer om natten. I går var han veldig våken på dagen. Han var supertrøtt da han endelig sovna for natten i halvelleve tia i går kveld. Da sov han til 7 i mårrets. Ellers så får han mat hver annen time på dagtid. Og han sover mye på dagen til vanlig. Ein veldig rolig og blid gutt som har begynt å smile og lage lyder nar vi prater til han. Det med soving i 7 timer om natta har han gjort siden han var ca 6 uker. Tror vi er veldig heldige der.

Vi legger tulla vår (9 uker) kl 21, og da sover hun i TOLV-TRETTEN timer. Vi står ALDRI opp før kl ti, men stortsett drøyer vi til kl 11 før vi står opp. Hehe. Har da tre måltider på vår 13 timers natt. Halv elve legger jeg henne til brystet og hun spiser da i halvsøvne. Da er hun mett og god til vi legger oss rett etter. Så spiser hun igjen ca fire og halv åtte. Herlig det.

Annonse

Så lenge barna deres sover! Min lille jente på 8 uker legger seg ca kl 22, sover til ca 02.30, spiser og sover til ca 05. Hvis jeg er heldig sover hun en time til etter det. Hun har i hvert fall sluttet å spise i 00.30, så jeg føler meg nesten uthvilt om dagen...

Emilie legges kl.20.30. sover til 03.00 spiser litt og sover til 06.30. Da spiser hun litt til pappaen står opp kl.07.00. Så tar han henne til han drar på jobb, hun er våken den tiden. Så legges hun i senga si når han drar kl.08.30. Så sover vi til 09.30.

Makan til sovedyr det var her da!!

Når dere skriver at de sover hele natten, mener dere da uten pupp?

Jenta vår er 7 uker og her er det mat hver 3.-4. time hele døgnet, noen ganger oftere på dagtid, og har hatt et par økedøgn hvor det har vært mat 2.hver time også på natta!

Men gir henne pupp og legger henne rett ned igjen, og da sovner hun ofte (med litt hjelp av smokken), så syns egentlig det går over all forventning :)

jenta vår sover fra ca 23-08 uten mat. Når ho beg med det gikk ho bittelitt ned i vekt, men nå har det javna seg ut. Skulle ikke vekke ho sa helses, for det var tydelig at ho både hadde funnet rutinen sin og fikk nok mat. Hun er veldig våken på dagen da, kun et par-tre korte turer i senga m der ho sover max en time hver gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...