Gå til innhold

Begynner å bli litt sliten...fortsatt 15 uker igjen til termin (litt sytete,dessverre)

Anbefalte innlegg

Synes den siste uken at alt har blitt mer slitsomt. Har hatt et veldig uproblematisk og symptomfritt svangerskap så langt. Den siste uken har jeg plutselig følt meg mye mer "gravid". Sitter jeg stille en stund er det vondt å begynne å gå, og om natten er det ubehagelig å snu seg..

Akkove. Er det slik det blir det siste trimestret?

Har ikke vært gravid før, så det er en ny opplevelse for meg dette her.

Håper det ikke er bekkenløsning i gjære..det er liksom i lysken at jeg har vondt når jeg reiser meg..

Ikke meningen å syte så veldig.

Er ellers veldig glad og fornøyd og gleder meg så sinnssykt til den lille snuppa kommer ut i den store verden.

Fortsetter under...

Men du har jo i alle fall lagt bak deg langt over halvparten av svangerskapet!! :)

Det er jo heilt normalt å kjenne seg litt sliten, og særleg om ein slit litt med bekkenplager i tillegg. Håper likevel du klarer nyte dei siste vekene og den vesle som veks inne i deg!

Når det gjeld snuing i senga kan det hjelpe med glattare sengetøy (eller satengpysjamasbukse) slik at du "sklir" lettare rundt i senga.

Lykke til med den siste innspurten!

Hei! Har 15 uker igjen jeg og. Fikk betennelse i hofta (trodde det var bekkenløsningsproblemer) og er nå sykemeldt 40%, så jeg kan ta det mer med ro på jobb. Jeg blir også sliten etter en jobb dag, og noen ganger føler jeg meg handikappet pga at bekkenet/hofta blir utslitt, og alt jeg vil/kan er å ligge på sofan. Så nå gleder jeg meg også til permisjon..... Lenge til da. Men det er godt å ha noe sosialt, som jobben, å gå til.

Jeg har begynt å sove med ei hodepute mellom bena mens jeg ligger på siden. Den må gå fra rett over knærne helt ned til anklene, og det hjelper veldig. Eller gjorde gravide yoga meg i fin form i opp til 2-3 dager! Men nå er det kurset over.... :-(

Ellers er Tosofos tips om glatte sengeklær smart (har lest det flere plasser). Og så er det viktig å ta godt vare på seg selv. Litt hudpleie, lakke negler, slå av TVn å lytte til musikk.....

Hold ut, vi har noe flott i vente :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...