Gå til innhold

Fleire me høgt undertrykk (hadde 110)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Va på blodtrykkskontroll idag pga høgt undertrykk i det siste. Mandag i forrige vekka måtte æ på sjukehuset på sjekk pga æ hadde 110 i undertrykk. Dæm tok ultralyd, ctg, sjekka urin, blodprøva o.l, alt va bra. Blodtrykket sank ættekvært tell 94, så fikk fære heim på kvelden. Ikveld målte æ 110 ijæn hos jordmor. Ho snakka me sjukehuset å æ ska dit på sjekk ijæn imåratidlig. Hadde litt protein i urin den her gangen, trur det e 1+ ho har skrevve, om det kan stemme, har ikkje hadd det før, så e litt usekker... ellers e no formen grei vil æ sei. Hodet va fæsta sæ no sa ho. Iverstefall kunne æ bli igangsatt, om ikkje blodtrykket sank nåkka.. men det får vi vente me å se, e jo ingen som veit enda. Ska no ivertfaill ta me mæ litt klea, toalettsaker o.l, sia det e muligheit førr kanskje innleggelse. Fleire som har hadd nåkka lignanes? E 37+6 idag. Heldigvis sto alt bra tell me babyen =) Fin hjertelyd å alt va bra på ultralyd. Har hadd endel kynnere i det siste, spesielt på natta, men hadde og nån no når æ tok ctg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme som meg det... Vet ikke noe mer jeg heller, de vil bare kontrollere blodtrykket ganske hyppig. Har også +1 på protein, og det var visst greit. Ellers kjenner jeg ingenting ellers som kan tyde på svangerskapsforgiftning...

Snakker også om igangsetting for min del, får bare vente og se da...

Lykke til :o)

Skrevet

Ok, då e vi jo i samme båt =) På en måte godt å ikkje være aleina, men samtidig, unne ingen det då... om du skjønne =) Æ har heller ingen andre symptoma på svangerskapsforgiftning, så vi får se,....masse løkke tell du åsså!! =)

Skrevet

Regner med du målte med det gode,gamle manuelle BT-apparatet da du fikk dette undertrykket?

Jeg har nemlig fått feilaltig høyt undertrykk ved måling med digitale apparat..de er ikke til å stole på....har fått 106 med digitale, mens det i virkeligheten bare er 84 med det manuelle, som man SKAL dobbeltsjekke med!

Skrevet

Jeg hade akkurat samme undertrykket sist jeg var gravid og da ble jeg innlagt.. Hadde proteiner også, så det var sv forgiftning, men det kan nok være lurt av deg og pakke baggen ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...