Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestillt meg en TFK twister vogn sportsvogn fra Nederland. Vil gjerne forhøre meg før jeg klager om andre har samme problem som oss. Når vi låser hjulet drar vognen til høyre, det virker som om forhjulet er litt 'slakk', kanskje at det skulle vært mer stabilt. Noen som har oppdaget det samme? Bremsene har gitt litt 'gnelling' innimellom også fra seg, Ser nesten ut som de er brukte de som står på.

Noen som har klaget til Nederland og hvordan løser de slike problemer. Her kommer ulempen med å ikke kjøpe i en butikk der man kan gå tilbake og klage. Takker for alle svar. Ellers er vi superfornøyd med selve vognen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket at det er luft nok ialla hjulene? Litt mindre luft i det ene hjulet kan få vognen til dra til den ene kanten.

Ellers vet jeg ikke. Har hatt noe av de sammme problemet når jeg ikke har låst hjulet, men det løste seg ved å ta av forhjulet, tørke med litt papir i festet og spraye på silicon for smøring.

Skrevet

Jobber selv i utstyrsbransjen, aldri noe problemer med tfk vogner vi har på jobben. Dumt å kjøpe fra et annet land da, vanskelig og få service og hjelp fra butikken. Hadde vel vært noe og tenke på før. Vi tar ikke inn andre vogner en de vi har solgt.

Skrevet

Prøv å ta fra hverandre hjulene, og smøre alle mulige plasser med et middel som heter Grease, uttales "gris". Dette hjalp sammen med silikonspray.

Skrevet

Dette er et veldig vanlig problem med trehjulinger hvor framhjulet er svingbart og kan låses. Jeg har lest flere plasser at en skal være obs på at når en låser framhjulet så kan vognen dra til den ene eller andre siden. Dette er det ikke noe å gjøre med har jeg hørt. Dette er nemlig bakdelen ved å ha en vogn med svingbart og låsbart framhjul. Jeg har selv en TFK joggster twist og den også drar til den ene siden når jeg låser framhjulet, men jeg har ikke vurdert å klage på dette da jeg var klar over problemet allerede før jeg bestilte vognen.

Dette med bremsene derimot har irritert meg litt. Det er bremseklossene som tar borti bermseskiva og lager en sånn metallyd som kan være ganske irriterende. Men jeg har valg og overse det fordi det kommer bare av og til.

Skrevet

Til deg i butikk, tror stort sett ikke du vet hva du snakker om når d gjelder service fra utlandet-de fleste jeg vet som har handlet fra de vanligste nettbutikkene kommer som oftest raskere gjennom med klagene sine enn vi som har handlet i butikk her hjemme... De bare sender en mail med forklaring av problemet og evt. blide om det lar seg gjøre, og så får de raskt svar og gjerne nye deler tilsendt. Og må vogna inn, dekekr de nok frakten. Om vogna er på rep i Nederland eller Norge merker en jo ikke når den først er på rep...

Ang lyden i bremsene, tror ikke jeg dette er uvanlig med håndbremser. Har hørt lignende på mange. Vel ikke metalllyd, men bråk uansett. Og om man tenker på sykkelbremser som vel er det samme, så lager de også ofte lyd når de blir brukt... Skriv en mail og spør, bare dumt og la være...

Skrevet

Til Anonym over her.

Det var da fælt så litte serviceinnstilt du var da, redd fort å risikere å få nye kunder?

Jeg har selv en TFK vogn som kommer fra Nederland. Da jeg fikk et lite problem med den gikk jeg innom en forhandler og spurte etter råd for å kunne fikse det selv. Det det endte med var at butikken tok den inn og fikset delen, uten å ta betalt for det. Dette selv om jeg ikke hadde kjøpt den der. Det er service det, og de har nå skaffet seg en ny kunde. Jeg er ung og kommer til å få iallfal to barn til så det blir mye utsyr jeg trenger også i frammtiden.

Takk og lov er ikke alle like sure og fiendtlige innstilt som deg, men heller glad i jobben sin og å hjelpe de som trenger det. Eneten om det er eksisterende kunder eller kommende :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...