MorT-3gutter Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Ja, da er dagen endelig kommet for at jeg skal få snakke med en lege på sykehuset. Har allerede vært på vektestimering og fått beskjed om at babyen er 33% større enn gjennomsnittet. SKal på ny ultralyd i morgen, med time til lege for å avgjøre hva som skal gjøres etterpå. Jeg er er nå kommet til det punktet at jeg vil ha keisersnitt. Er utslitt både fysisk og psykisk, og føler ikke at jeg har noe å sette inn til en fødsel med en baby som kommer til å bli rundt 5 kilo. Mest sannsynlig over 5 kilo. Sykehuset bommet med 1 kilo på 2 mann som var 4700 og 55 cm, og jeg klarer ikke en slik fødsel til. Nå er jeg bare spent på om jeg får noe gjennomslag for mine synspunkter, eller om jeg bare blir overfeid. Har bestemt meg for at jeg drar ikke derfra før vi får en avklaring, og det bør være keisersnitt innen kort tid. Har bare 14 dager igjen til termin, og har ingen planer om å gå så veldig mye lenger siden babyen er så stor. Pessimistisk som jeg er driver jeg og forbereder meg på at jeg får avslag og at jeg bare må gå til termin. Huff, kjenner at jeg blir helt hysterisk av å tenke på den muligheten, så jeg håper at legen skjønner mine synspunkter og er i det gode hjørnet. Skal tidlig på sykhuset i morgen så rekker ikke skrive noe før det. Men, skal holde dere Tr.heimsdamene oppdatert etterpå. Laila
veldigspent:) Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Lykke til:) håper det ordner seg uansett utfall:)
En liiiten til. Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Har hatt keisersnitt jeg,syntes det var helt ok.Det ble til og med litt haste-haste....iallefall ikke noe å grue for.Gruer meg mer til fødsel jeg..grøss..en dag til termin...(
elle77 Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 lykke til, eg ska kryss fengra og føtter føør deg,laila. klæm lena
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Spill på at du er engstelig for ungen, det er den de fokuserer på.. Hvis du sier du ser for deg at ungen er akkurat så stor at at den blir sittende fast, oksigenmangel, hjerneskade osv må de høre på deg. En fødsel med så stort barn er en risikofødsel uansett hvordan en snur og vender på det. Min forrige veide 4800g og satt fast, alt gikk bra til slutt, men jeg var seriøst redd for at det er denne gangen det ikke går. Jeg har pratet med både lege og jordmor, begge sier de helst vil ha naturlig fødsel siden jeg jo har bevist at jeg har et fleksibelt bekken. Men ingen ville nekte meg KS, tenk om de hadde gjordt det og det gikk galt, hvem sitter med skylda da? Nå er avtalen at str skal sjekkes jevnlig de siste 8 ukene av svangeskapet, også tar vi avgjørelsen (jeg bestemmer) 2-3uker før termin. Håper det er ei "lita" jente jeg da, så jeg kan føde normalt, men er hun like stor som storebroren sin blir det KS.. Lykke til til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå