Gå til innhold

dere som har flere barn.....spm ang fundusmål....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hatt omtrent samme målene under alle graviditetene (fundusmål), eller har de blitt mer for hver gang? Dersom enn har gutt fra før, kan enn da forvente at fundusmålet er lavere dersom enn venter en jente neste gang, eller har det ikke noe å si? Ser dere forskjell på fundusmål i forhold til kjønn? blir det større med gutt enn med jente? Veldig rotete skrevet, men jeg håper at dere skjønner hva jeg spør etter.

F.eks jeg har gutt nå, og dersom målet blir høyere denne gangen blir det da trolig en gutt til ( muligens større), og dersom målene er mindre, blir det da trolig en jente? er det sånn det fungerer? eller er barn nr 2 og 3 ofte større enn nr 1 uansett kjønn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har gutt fra før, venter gutt igjen.. nå er sf målet mye større enn med nr en.. men vet at jeg har litt mye fostervann og at nurke er 10% større enn snittet...

sann er d iallefall med meg:)

Skrevet

Er gravid med mitt tredje barn, og det er ikke stor forskjell på målene, til tross for at jeg har begge kjønn. Tror det er store individuelle forskjeller.

Skrevet

fikk jente sist, nå er fundusmålene lavere enn sist gang...og sist hadde vi negativt vekstavvik...

Skrevet

Jeg har lavere sf mål denne gangen,venter nå gutt og har en jente fra før. Tror ikke sf målene har så mye med kjønn å gjøre.

Skrevet

okei, så sf målene har ikke så mye å si for om enn får et større barn enn den første, og evt kjønn?

lærer så lenge enn lever:-) trodde sf målene med jente var laver enn med gutt....

Skrevet

Jeg har økt ved både nr to og nå. Med nr en lå jeg litt under midtstreken (gutt), nr 2 rimelig midt på streken (jente) og nå ligger jeg godt over det grønne feltet og venter jente. Så det er nok helt andre ting enn kjønn. Men størrelse på ungen har det kanskje noe å si på - for nr to var ett kg tyngre enn nr en! Håper bare ikke jeg øker enda et kilo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...