Gå til innhold

Gråter samme timen hver kveld - hva er dette ?


Bratsj

Anbefalte innlegg

Lillemann er 3 mndr og HVER kveld mellom 18 og 19 gråter han.

Han vil ingenting den timen, ikke spise, ikke sove (ser trøtt ut) ikke leke, ikke bli båret, ikke bli rugget.

Han klager og klager.

Det som er så søren er at det er samme timen storesøster blir lagt, dvs jeg må ta meg av henne på badet og lese og kose for henne - og det er utrolig vanskelig mens han ligger og roper.

Han gråter aldri ellers på dagen.

Når snuppa er vel i seng, så sovner han alltid også - sover 15-20 min og våkner igjen og er smørblid.

Dette er kjemperart og veldig frusterende.

Har vært slik i flere uker nå.

Han våkner som regel fra siste blunden sin kl. 17, og etter en time er det han begynner å ynke seg og knirke.

 

Flere som har det slik eller vet hva dette kan være ?

Jeg blir så innmari stressa av dette, klarer ikke nye kosestunden med eldstejenta, og det er så synd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har det slik. Men det er fordi hun er trøtt..

Vi lar henne ikke sove etter hvilen på ettermiddagen, hun våkner fra den i 16 tiden. Holder henne våken, i 17 tiden er det mat, og i 18 tiden begynner hun å bli grinete. Da begynner vi så smått med kveldsstellet og bader osv. 1845-1900 er vi som regel ferdige, og da får hun litt kosepupp. Og så sovner hun i 1900 tiden. Noen dager er hun mer grinete enn andre, men som regel unngår vi det med å starte kveldsstellet når "hun gir beskjed" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira kan bli sutrete på den tiden, og det er fordi hun er overtrøtt. Våkner fra sist luren 16-17, og kl 19 er hun stuptrøtt. Alt annet enn å legge seg da = sutring.

Hun kan også våkne litt til etter kort tid, men er allikevel ikke "våken" Ligger da litt hos henne og koser, også sovner hun for natta.

Når sovner han for kvelden, forstår ut fra det du skriver at det er senere enn 19-tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus har en periode på ettermiddagen som han er tilnærmet lik hysterisk. Det begynner gjerne i 17 tiden. Så kan det vare i en halv time-time. Det er fryktelig. Alt vi gjør er galt!

Til slutt sovner han (etter noen mil rundt i stua), og sover da ca en halv time. Når han da våkner er han fornøyd. Kveldsstellet tar vi etter den hysteriske timen, for det skal være kos.

Han sovner rundt kl 19-20 igjen. Men den halve timen MÅ han ha.

 

Jeg vet bare at dette er en veldig vanlig babygreie. Det må nok bare gå over av seg selv. Frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp dette kjenner eg godt til. I begynnelsen skreik han kvar kveld akkurat klokka halv åtte, men no kan det variere litt meir. Trur han som oftast er trøtt og av og til har vondt i magen. I dag begynte han å skrike skikkeleg rundt om halv sju. Han var stille på stellebordet og i badekaret og så var det full alarm igjen etter at han kom opp frå badet. Så litt pupp og så slokna han fullstendig i senga si litt før halv åtte :-) Håpar dette ordnar seg etter kvart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie e å sånn innimellom... har ikke akkurat faste tider da.... men da e det kun en teng som hjelp... å det e å legg ho på stellebordet og kle ho i bærrompa... da bi ho straks blid som ei sol.... uansett kor sur ho e i utgangspunket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ja - da er de iallefall flere :-)

Han er nok trøtt, pleier å bli det etter halvannen time våken, men han finner ikke roen, ligger bare og kaver og roper.

Han kan ligger sånn og prøve å sove i over en time, før han endelig sovner.

Skulle gjerne begynt kveldstellet hans da, men da legger som sagt jentungen seg, og må få henne i seng før jeg kan ta meg av han.

Han legger seg som regel halvannen time etter henne, rundt 20.30 - 21.00.

Planen er å få ham i seng samtidig med henne - når vi kommer så langt.

Dere som legger rundt 19.00 - når må dere amme neste gang da ?

Når han sovner før 21, må jeg opp og amme 01, og jeg synes det er så slitsomt å stå opp med en gang jeg har lagt meg.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er sånn i ni tida, regner med at han bare er trøtt - så pleier å prate med han på stellebordet, roer seg da. Pleier ikke å legge seg før 23. Småsover litt, våken, spiser og småsover litt, men har ikke fått til å legge han så tidlig som 19-21 tiden. Han sover til 5 når han legger seg 23, så synes det er deilig. Da legger jeg meg bare en halv time etter han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld prøvde vi noe nytt, han våknet fra blund 16.30 - 17 og så holdt vi ham våken til vi la ham for natta kl. 19.

Men han bare griner og griner, helt borte.

Kan vel ikke begynne å legge ham enda tidligere vel ?

Rundt 18.00 ?

Han virker stuptrøtt, men klarer ikke falle til ro.

Er så usikker på om vi skal ta ham opp og prøve å roe ham litt, eller om vi da ødelegger alt og han må begynne på nytt igjen og blir enda mer trøtt.

Men er så ille at han liger sånn og skriker også !

 

Hva gjør dere ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ho aldri våken med vilje... men bynnt med å legg ho i ni tia... men nu e ho sjøl fremskynna søvn litt kvær dag så i dag la ho sæ faktisk fem minutta før storesøstra :D Hær e Julie med på badet når storesøstra skal stell sæ.. så stell æ ho, mens storesøstra står å kler av sæ... hjelpes ka ti ho kan bruk på det av og tel... Julie får ligg længe å sprell naken.. så når storesøstra har kledd på sæ og e stelt, så går vi å legg ho... Lillesøster gjer storesøster natta gode også si vi go natt... så går æ å gjer Julie pupp og da søvna ho stortsett... Storesøstra får litt lite aleina ti med mammaen, men det får så vær, når ikke farn e hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når legger du minsten nå, snupidupi ?

Og når sover hun siste blund før det ?

Når må du amme igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...