Gå til innhold

tror lille jenta mi blir forstoppa jeg.,...;(


tre små...

Anbefalte innlegg

ho har ikke bæsja på 2 dager og noen dager før det bæsja ho mange ganger for dagen og det var litt hard bæsj... i kveld virka det som ho skulle bæsje men kom bare en hard klomp!! huff.. stakkar jenta mi.. virker ikke plaget nå men det blir ho vell om ho ikke får bæsja snart!!

 

noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sviskepuré... Jeg gir Maja noen t-skjeer av det hver dag og hun har ikke vært forstoppa (kjøper på glass, men går jo an å lage selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg gav ho nesten et glass i går men hjalp ingenting.. fikk i ho noen skjeer i dag også men ville ikke ha så mye... huff..

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et helt glass? :-) Det hadde blitt ei bæsjostrofe her i huset om Maja hadde fått så mye :-) Hmm...håper hun får av seg snart da! Ikke godt når de trykker og trykker stakkars små

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det tar en stund før sviska virker. Har vært sånn her iallefall. Småplages litt i en dag eller to. og så kommer det massse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ikke godt å være plaget med magen! Men det løsner plutselig skal du se!

 

Hvis dere er plaget med hard avføring i det daglige også så anbefaler jeg på det sterkeste å blande 1-2 ts matolje i grøten hennes, det har gjort susen her i gården, aldri mer forstoppelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan jeg jo prøve. takk for tips:)

 

ja ho fikk et halv glass på morran og resten på kvelden men ingen virkning enda.. trodde det skulle virke ganske rask jeg men?? hmm det er sånn pure fra 4 månder altså.. kanskje den er for "mild"??:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke noe morro når de blir forstoppet nei! Jeg prøvde også med sviskepuré uten særlig virkning. Det som hjalp oss, var hjemmelajeg eple/ pære puré. evt bare pærepuré. Da fikk han bæsjet som bare det:) Jeg gav han det i grøten, men man kan jo gi det på brødskiven eller bare som dessert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må jeg prøve det i morra!!!:). ho har enda ikke bæsja skikkelig altså...;( bare en hard klomp i dag også.. tror jeg må prate med lege om ho ikke får bæsja snart jeg altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du begynte med fast føde til ho da? Albert slet veldig et par mnd etter at vi begynte med grøt, og så gikk det seg til . Nå bærsjer han som regel 1-2 ganger per dag. Han har fortsatt harde klumper, men virker ikke som om han sliter sånn med å bæsje. Det hjalp forresten også at jeg åpnet bleia og hjalp han med å presse ved å tøye beina hans opp mot magen. Jeg snakket også med legen om dette på 6 mnd kontrollen, men han sa at de ikke gjorde noe med så små barn, fordi det var normalt at det gikk noen dager før de bærsjet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte med litt grøt da ho var 5 måneder. men har vell blitt mere og flere faste måltider den siste tiden,.. prøver å amme før hvert måltid.. har bæsja to ganger i dag så ser ut til det blir bedre nå.. var ganske fast enda da men ikke fullt så hard som de små klompene som har kommet før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...