Gå til innhold

Nå er jeg snart mettet :-(


seff

Anbefalte innlegg

Ting begynte endelig å gå seg til, til og med ammingen var det lysning for. Vi var strålende fornøyde alle tre her hjemme. Men i går får sambo en slipeskive i øyet, ble lagt inn på sykehuset og vet ikke om synet noengang blir som før på øyet. Helt forferdelig trist :-( I tillegg har tåen min blitt helt betent i løpet av 2 dager og jeg måtte fjerne hele neglen i dag og klarer ikke å gå.. Snuppa er helt utenfor etter vaksine i dag og bare gråter sårt :-( Og jeg hopper invalid rundt og klarer jo ikke gjøre en skitt pga at foten er så vondt. Må ta smertestillende og pumpe og kaste melka..Er jo en bagatell, men det er så ille pga sambos situasjon at jeg ikke får kjørt ham på sykehuset igjen i morra, hentet medisiner for ham etc. Og lillemor stakkars ...uff.

Heldigvis stiller svigers og foreldrene mine opp for oss da..

Måtte bare få ut litt kjipe følelser her :-(

Noen som vet hvor lenge etter man har tatt smertestillende at man kan bruke melka igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, stakkars dere. Sjelden det bare er en ting. Håper det går bra med synet til samboeren din. Tenker på dere og krysser det ejg har for at det går bra med dere.

Lykke til alle 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det va d lekså alt va galt. Håpa dåkk all snart e i fin form igjen...

 

Ka du har tatt slags smertestillende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det skal ikke være lett alltid. Vet det er hardt når det står på som værst. Kjenner godt til følelsen der ja... Men vit at det bare er for en liten periode dette. Og med synet til samboeren din, uansett hva som skjer, om det blir bra som før eller ikke, så vil dere venne dere til det.

Kjenner godt følelsen du sitter med. Min sambo hadde jo en veldig alvorlig ulykke to mnd før jeg fødte, knakk rygg, knuste ankelen og diverse andre ben i kroppen...masse skader, han falt 4.1/2 etg rett ned.

Han er enda ikke bra, han kan ikke bøye høyre arm, halter, og har masse skruer og sånn i kroppen, vi vet ikke om han blir helt bra igjen, legene tviler.... Men vet du hva, vi har det kjempe fint. Vi har liksom vent oss litt til ting. Rart å tenke på egentlig...:)

Vi får håpe at alt ordner seg med synet til samboeren din, jeg skal krysse fingre og tær....:)

Ble litt rotete dette her, men ville bare sende noen tanker og en god bedring klem til dere begge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøstende ord jenter :-)

Ja, husker det med din samboer Iselin79, det var skikkelig ille. Godt å høre at dere har det fint tross alt. Er jo i grunnen ikke stort annet å gjøre enn å ta en dag av gangen og tenke masse positive tanker. Tror det har masse å si å tenke positive tanker :-)

Sambo ser ut som et gjengmedlem som har fått grisebank...Legene kan ikke gjøre noe for å drenere inne i øyet, så det er først om 3-4 mnd vi vet om synet blir bedre.

Jeg måtte ta Paralgin Forte for tåen, samt Ibux + Paracet. GRISEvondt når bedøvelsen gikk ut. Tenker jeg må ta en dose nå i kveld og håpet å slippe å ta noe mer. Vil jo ikke tømme fryselageret av surt utpumet melk helt ;-) Håpet å kunne bruke melken i morgen tidlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får håpe du kan det, morsmelk er jo verdt sin vekt i gull :D Du er kjempe heldig som har.

Det er så irriterende noen ganger det der at alt liksom kommer på en gang, er ikke snakk om at en ting kan komme da og en ting da. Æsj, man blir så sliten og deppa av det. Må være veldig vondt for han da, spesiellt om de ikke kan gjøre noe. Vi får håpe på det beste, og at det blir helt bra igjen. For det blir det altså....i promise :)

 

Vi reiser til syden neste uke vi da, alle tre, skal bli kjempe deilig å komme seg bort litt, få litt sol og varme. Men gruer meg litt til vi kommer hjem. Da skal sambo ut til sånn rehabiliteringssenter igjen for tre uker, og da blir jeg "alenemamma" den tiden. Litt skummelt det der.

Også skal han inn å operere igjen, på armen. De skal se om det går ann å skrape av brusk som har dannet seg i armen så han kan bøye den igjen. Syntes det er litt skummelt når de skal operere, han har liksom hatt sin dose av det..men men, det blir kanskje bedre.

 

Vi får kose oss så godt vi kan med våre små....det er jo så morro nå når man får så god kontakt med dem..:) Blir bare bedre og bedre å være mamma...og DET er jo positivt :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man blir liksom helt slått ut...Men det er rart og , selv o, jeg har vært grisetrøtt de siste ukene pga den søvnmangelen en liten baby tross alt gir en, så er det plutselig som om kroppen henter fram reservene igjen (gudene vet hvor den tar de fra!) :-) Ganske rart.

 

Høres utrolig deilig ut med en sydentur! Sikker på at dere kommer til å kose dere ihjel!!!Hvor i syden skal dere?

 

Skjønner at du gruer deg til alenmortilværelsen. Det fine er da at dere sikkert har fått ladet batteriene skikkelig etter ferien :-) fikk prøvd meg alene i natt når sambo var på sykehuset, gruet meg veldig, men det gikk helt fint.

 

Skal krysse fingrene for din sambo og :-) Har en lillebror, foressten på 8 år. Han ble født med alvorlig ganespalte,det var åpent langt ned i lungene. Han lever mot alle odds, ser fin ut og og en solstråle. Han har operert masse, og bla hentet ut bein fra låret og satt inni munnen. Så det er utrolig hva de kan få til og attpåtil med kjemperesultat!

 

Det er helt sant at mammatilværelsen blir bedre og bedre! er så kos å bli kjent med sin lille skatt :-) Blir deilig å gå tur i vårværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har legen sagt at du må kaste melken?

 

Jeg knasket P.forte i stor stil en mnd etter fødselen pga brokk etter keisersnittet.... den går jo i melken, men sykehuset sa at eneste bivirkning for babyen var at han kunne bli søvning og trøtt av det.

 

Ønsker deg for øvrig god bedring!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Nei han sa ikke noe, jeg bare trodde jeg måtte det...? Hm. Da var jeg kanskje litt rask på labben der gitt ;-) jaja...

Takk for god bedring-ønsket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vanligvis amme når man går på Paralgin Forte, Paracet og Ibux. Det er så lite som går over i morsmelken at det ikke påvirker barnet.

 

God bedring til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere alle tre god bedring:-) Håper det ordner seg med øyet til mannen din. Det hørtes IKKE særlig godt ut nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff;syns synd på dere alle sammen!! Ønsker dere god bedring =)

Håper ammingen ordner seg igjen!

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...