Gå til innhold

årr,hva skal jeg putte i de fordømrade gaveesene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff..litt stresset.

Skrevet

Har vært flere diskusjoner om dette her. Forslagene har vært After Eight, Paracet, Lovehearts, rød hjertesjokolade, selvlagde smykker til jentene og tyggis bla.

Skrevet

Har vel aldri helt skjønt poenget med disse gave-eskene jeg. Synes det er unødvendig i grunn. Både fordi de såkalte gavene stort sett bare blir små tullegreier som egentlig ikke er så mye å verken gi eller få.

Så hvis du ikke har noen klare tanker om hva du ønsker å gi, men føler at du må gi noe fordi du tror at slik bør man gjøre, så synes jeg du godt kan droppe det. INGEN som kommer til å reagere på det i allefall.

Skrevet

Disse gaveesken er jo veldig dyre også - koster jo en 10 kr stykket, med 50 gjester og innhold i eskene, så blir det jo fort 500-1000 lapp ekstra. Synes det er en veldig koselig tanke, men vet egentlig ikke om det er verdt det. De fleste kaster vel bare eskene etterpå uansett.

Skrevet

jeg skjønner heller ikke vitsen med en slik eske

det kommer ikke vi til å ha og det har vi aldri fått når vi har vært i bryllup..

da ville jeg heller brukt de pengene på noe mere fornuftig hehe

Skrevet

Tenkte eg måtte forsvare gaveeskene litt no...

Eg har aldri sett det i bryllup før, men syntes det var ein kjempefin måte å lage bordkort på :) Skal henge ein fin liten lapp på toppen av gaveeska med navnet til gjesten, og så putter eg oppi noe lite som kanskje skaper litt stemning eller glede for gjestene. Prisen på desse gaveeskene er langt i frå 10 kr per stk, eg har kjøpt mine til ca 3-4 kr per stk!! Så då blir det ikkje så dyrt, og så kan det bli litt ekstra morro rundt bordene :)

Og til hovedinnlegger: me har tenkt å legge inn sjokolade, ein liten mint el.l. og ein paracet til dei me trur vil trenge det dagen derpå :) Berre småting :)

Skrevet

Vi skal ha små sekskantet "glasskrukker" med gull-lokk. 45ml eller 55ml. Koster 2.50,- pr. glass m/lokk. Så det er jo billig:-)

Skal ha lilla stener oppi tror jeg, eller en lovehearts m/ vårt navn og dato på.

Skrevet

Disse gaveeskene heter egentlig confetti og er en italiensk tradisjon . Der brukes de i bryllup , barnedåp eller andre jubilelum. Det som er vanligst å ha oppi er mandler som er trukket med hvit sjokolade- det er der navnet confetti kommer ifra.(selges i større godtebutikker her i norge)

Disse er ment som et lite koselig minne til gjestene , og pynter samtidig opp bordet.

Vi har valgt å ha dette fordi jeg er halvt italiensk , også synes jeg det er kjempefint.

Vi har bestillit de hvite nettene med gullkant på bryllupsbutikken.no

har også best. sløyfebånd med navnene våre og bryllupsdatoen.

Det har blitt vanligere å bruke confetti her også .

Skrevet

Jeg vil ha små gaveesker som bordkort med noen små ting oppi. Men ser flere skriver at de kjøper slike esker til 2.50 osv. Men hvor kjøper dere slike på nette eller jeg trenger en plass i Trondheim

Skrevet

Jeg kjøpte esker på bryllupsbutikken.no og ble kjempe fornøyd. På hver eske skrev jeg navnet på gjesten og brukte den som bordkort. Vi la to stk Ferrero Roche sjokolader oppe i hver. Disse koste gjestene seg med etter desserten. I Sannes barnedåp kjøpte jeg esker fra kortmakeren.no. Disse la vi Loveharts i. Fått masse tilbake meldinger om at de likte eskene og tingene oppe i.

Skrevet

Jeg lurer ogs[ veldig paa hvor dere finner disse eskene til 2.50?? Sjekket www.kortbutikken.no f.eks. - billigste koster 7 Kr stk og de er knoettsmaa. De andre koster 95 Kr for 10 stk - altsaa 9.5 pr stk.

Skrevet

vi kjøpte våre gaveesker på panduro, 24 kr for en pakke med 4 stk. Oppi dem la vi to after eight og to paracet:)

Det ble kjempepoppis og alle storkoste seg med de små eskene, mye latter!

Til 50 gjester ble det ikke den store ekstrautgiften, i det store og hele var det en liten sum som var vel verdt det!

Skrevet

Vi skal putte operamints i eskene, og så skal vi skrive navn på de å ha de som bordkort. Vi kjøpte dem rett og slett for at vi ikke fant på noe bedre til bordkort.... Morsomt med paracet i eska, det skal jeg absolutt vurdere! Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...