Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #1 Del Skrevet 14. mars 2007 Hun er 14 mnd og begynte hos en snill og flink dagmamma for to uker siden. Dagmammaen har to andre barn hos seg. Jenta mi gråter sårt når jeg leverer, og hun virker urolig og grinete i løpet av dagen også. Har brukt tid på tilvenning, og prøvd både å være der frem til hun skal sove, og å gå rett etter at hun er levert. Begge deler gjør at hun blir ute av seg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å sikre meg at hun har det bra- er så fælt å være på jobb når jeg vet at hun ikke trives. jeg vet at dagmammaen er veldig flink og oppmerksom - kjenner andre som har brukt henne og vært veldig fornøyd. Kan jo ikke slutte å jobbe heller - er alene med henne og familien bor langt unna. Er det noen som har opplevd det samme og som har noen tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626674-jenta-mi-bare-gr%C3%A5ter-og-har-det-ikke-helt-bra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #2 Del Skrevet 14. mars 2007 hei jeg jobber i barnehage, og kan fortelle av erfaring at det er mange barn som gråter og er urolige de første ukene/månedene. men skjønner jo at det er veldig vanskelig for deg.. men det går som oftest over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626674-jenta-mi-bare-gr%C3%A5ter-og-har-det-ikke-helt-bra/#findComment-8626854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #3 Del Skrevet 15. mars 2007 Har selv jobbet som dagmamma og i barnehage og jeg skjønner at du syntes det er tøfft. Men en del barn bruker ganske lang tid på tilvenning. Vær konsekvent. Mitt tips er at du alltid går når du sier hade slik at hun ser at det å gråte ikke kan holde deg der.Men si hade, ALDRI snik deg unna mens barnet er opptatt med noe. Det er bedre for barnet å gråte når du går en å begynne å lete etter deg etterpå da blir det utrygt på at mamma kan forsvinne når som helt, og hvis mamma kan så karnsje den andre voksene gjør det også......... Prøv alltid å omtale det som noe posetivt, Heldige deg som får være her å leke mens mamma jobber o.s.v. Og for din egen del gjør en avtale med dagmamma. Hun kan ringe deg når barnet har roet seg slik at du vet at nå har hun det bra. Eller du kan ringe og sjekke noen ganger i løpet av dagen. Jeg hadde for et par år siden ei lita jente hos meg som gråt veldig når ho ble levert. men det ga seg gjerne ikke så lenge etter mamma var gått og da ringte jeg til moren slik at hun kunne høre at det var ikke mer gråt. Og jeg hadde det alltid slik at foreldrene kunne ringe når som helst på dagen hvis de lurte. På telefon hører man jo om barna gråter eller ikke. Men anbefaller at du gir det mer tid, så skal du se at det går snart lettere. 2 uker er ikke kjempelenge for tilvenning. Og gråt ved levering og henting trenger ikke i hele tatt bety at hun ikke trives. Du skriver at du har prøvd både å være der lenge og å gå med en gang. Jeg anbefaller at du alltid går med en gang. Det er viktig for at barnet skal lære en rutine, og rutiner gjør barna mer sikre. Det må være en rutine for barnet at nå kommer vi hit og da skal mamma gå. Så det ikke tror at hvis jeg gråter nå så kan jeg holde på mamma lengre. For da kan det gråte av den grunnen, (barn er smarte og bruker det de kan.) Da kan du heller komme tidligere på ettermiddagen å hente eller være der litt sammen ho hos dagmamma i hente sitvasjonen istede. Er litt trøtt enda så dette ble karnsje litt rotete men håper du får med deg tipsene mine. så kan jeg bare ønske lykke til. Og håpe at du snart føler deg trygg på at hun har det bra hos dagmamma. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626674-jenta-mi-bare-gr%C3%A5ter-og-har-det-ikke-helt-bra/#findComment-8633171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå