Gå til innhold

Jeg er ikke prøver lenger jeg..

Anbefalte innlegg

vært en tur hos legen i dag. for å høre litt om spontanaborten jeg hadde for 3 uker siden.. joda, hun kunne bekrefte at det var en sa. men da jeg spurte når vi kunne prøve igjen, anbefalte hun at jeg slanket vekk litt av magen først. hun sa det veldig fint, og jeg er jo fullstendig klar over at det ikke er helsemessig lurt å ha den magen jeg har. 112 cm rundt midjen..

så nå skal jeg til ernæringsfysiolog og få hjelp med matplaner, og så skal jeg til legen å veie meg en gang i uken. da får jeg vite fettprosent å slike ting.. skummelt, men deilig at noen hjelper meg med dette!

meg og sambo har blitt enige om å prøve igjen til sommeren. fikk nemlig vite at sjansen var større for å miste en gang til hvis jeg blir gravid nå, og sjansen for sv.diabetes og diabetes på barnet(!!) er større enn vanlig.. så da tar vi det heelt med ro, venter noen måneder og lar vekten syyyyyynke!

men jeg kommer til å henge her inne likevel.. hehe..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626600-jeg-er-ikke-pr%C3%B8ver-lenger-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Skiver fordi jeg er litt i samme båt som deg. Jeg hadde en SA i september og har ikke klart å bli gravid igjen etterpå.

Jeg har også stor mage, vet ikke hvor mange cm, men har lyst å få den bort før jeg blir gravid igjen.

Har lyst å gå ned totalt 12-14 kg, men har satt meg et delmål på 6 kg i første omgang.

Problemet mitt er bare å komme igang. Det er så mange fristelser og jeg har så liten viljestyrke, men kanskje vi hadde kunnet fulgt hverandre??

Kanskje det hadde blitt lettere da...og kanskje det er flere som vil henge seg på? :)

Hei jenter, skjønner gost dette med fristelse osv, la på meg nesten ti kilo etter jeg traff sambo for to år siden. Altfor mye kos og god mat. Fikk tips av en venninne om noe som heter forbrenningste fra Bioform med fruktsmak. Ved hjelp denne gikk jeg ned 6 kilo på 10 uker, og det førtes som en veldig riktig måte å slanke seg på. Jeg drakk en stor kopp før/under alle måltider pluss 2 kopper før jeg la meg. Det beste var at jeg spiste nesten det samme som før, men i mindre mengder fordi jeg ble litt mett av teen. Ingen volsomme dobesøk heller, men kunne merke at det satt fart på systemet på en god måte.

Den smaker godt også så det var ikke noe pes.

Men jeg vil UNDERSTREKE at jeg ikke vet om denne har noe innvirkning på prøvingen, så sjekk eventuelt med lege/bruksanvisnig først. Lykke til!

- kan kjøpes i de fleste helsekostbutikker.

Klem

Er det lov å spørre hva dere veier? Vi har begynt prøvingen på nr to, og jeg er redd for at jeg veier for mye til at det kommer til å bli noen spire på oss..

Veier ca 90 :o( Veide 7 kilo mindra sist da jegble gravid (da ble jeg det med en gang..)

Annonse

OK. Jeg er ca 168 tror jeg... Tok de slike tester hos legen din? Sånn at du fikk vite fett % osv? Kanskje jeg skal gjøre det også.. Jeg VIL gå ned ...BLir så irritert på meg selv, fordi jeg VET at jeg kan klare det..

Nå skal jeg på ferie fra mandag, en uke. Men når jeg kommer hjem derfra, da SKAL jeg!!! Ønsker deg masse lykke til, båd emed kiloene og spire...

Vi kan jo evt utveklse erfaringer på veien hvis vi sees her inne...

Hei igjen.

Jeg er 164 og veier 75 kg. Samme som jeg veide etter jul, men klarte å gå ned 4,5 kg i januar, som jeg nå altså har lagt på meg igjen :(((

Helt idiotisk i grunn. Er sjokoman og altfor glad i desserter og kaker.

Har kanskje blitt litt flinkere i det siste. Har gått veldig mye på tur, men har spist en del snop også, men kanskje ikke like mye som jeg vanligvis gjør.

Hørtes ikke så dumt ut med den forbrenningsteen. Tror kanskje det er verdt et forsøk. Kanskje det gir en kick-start effekt og får prosessene til å gå litt raskere??

Sist jeg var hos gyn (i febr.) sa hun at jeg kanskje burde prøve å slanke meg litt. Sliter som sagt med å bli gravid og jeg VET jo at det vil hjelpe å gå ned i vekt.

Det er vel bare å bite tennene sammen og hoppe i det!

Lykke til til dere andre som også skal endre livsstilen :))

Nei huff, mente det ikke på den måten :)

Det er jo mange som veier mye mer enn meg som blir gravid, men gyn sier at det ofte hjelper å gå ned i vekt uansett hvor mye overvektig du er, for å gjøre det lettere å bli gravid. You see? :)

Jeg har pcos, så det ligger mye fett rundt magen (Det er typisk for pcos). Det er en stor fordel å redusere dette, slik som både du og jeg har planer om :)

Annonse

HeI!

Hva er pcos da? OG vet du om det er overvekt genrelt som gjør det vanskleigere, eller mest hvis det er rundt magen? Forøvrig så kom tanta til meg i dag, så ble jeg litt deppa.. Nå er jeg i alle fall overbesvist om at jeg er for tjukk....Blæ!!!

Som sagt, en ukes ferie nå, og etter det er det "no mercy".. Da MÅ Jeg gå ned noen (mange) kilo!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...