Gå til innhold

Jeg har sett spiren min!!!

mamman til gogutten

Anbefalte innlegg

Var på ul i dag, og der låg det en liten "krabat" på under en cm! E 6+4 i dag.Veldig spennende. Hjertet slo og alt såg bra ut så langt. Så nå er vi i lykkerus både jeg og samboer:-) Såg ut som vi såg rett på ansiktet, sambo mente den lignet på figuren ET:-)) Hihi. Skal tilbake om to uker for å ta blodprøver og ny ul. Er så fint med skikkelig oppfølging, det er vel godene etter å ha strevd så lenge med å bli gravid. Å, er så glad og har så lyst å fortelle det til alle!!!!

Fortsetter under...

Så artig da!! Er så spennende det her altså. Hadde du med mannen til ul? Min var helt i hundre etter å ha sett den og at hjertet slo. Såg det godt på sjermen selv, såg ut som en mini pumpe. Han sa først til oss at vi skulle ikke bli bekymret om han ikke såg noe fordi det var ganske tidlig men det viste godt og vi har fått et fint bilde av vår lille ET:-)))

Sa han noe til dere om hvor stor sjansen var for sa etter å ha sett hjertet slå? Han ville ikke uttale seg om det til oss... Ville liksom ikke ta noen sjanser og sa at det var alltids en mulighet men at det helt sikkert gikk bra:-)

Lykke til videre, skal nok følge godt med deg. Har du også termin 6 eller 7 november da?

Mannen var med ja. Historien vår er som følger: Vi har blitt gravide ved hjelp av prøverør (hva med dere?). Den 6. mars fikk jeg en liten blødning og reiste rett ut til gynekologen min som ikke kunne gi noen klare svar på hvordan det ville gå. Et par dager etter fikk jeg svar på blodprøven og den var veldig bra. Også var vi altså tilbake igjen i dag.

Siden jeg har mistet 3 ganger før, så er SA et relativt viktig tema for oss, og gynekologen min er heldigvis åpen om akkurat dette. Han sa i dag at det ikke skal være noe grunn i dag for å frykte SA, men at det er helt umulig å forutsi. Jeg tar jo også hormon-medisiner siden dette er prøverør. Ellers så tror jeg at kroppen tar vare på det som er ment å skulle bli en baby og kvitter seg med det som ikke er liv laga. Min teori er den at så lenge hjertet har begynt å slå, så må vel sjansene være større for at det skal gå bra siden livet på en måte har startet. Ellers så tar jeg livet mer med ro, mannen får være hushjelp. :-)

Jeg fikk termin 3. november jeg...

Termin re dager før meg!! Urettferdig:-)) Vi klarte det heldigvis selv til slutt. Var hos gn en tordag og han skulle da sende søknad til Medicus (privat), så vi skulle da i gang allerede ved neste mens. Det jeg ikke visste var at jeg allerede var gravid.. Skulle ha mensen dagen etter men den dukket aldri opp.. Trist å høre at du har mistet så mange ganger, det må være et mareritt!! Men er enig med deg i at kroppen nok ordner dette selv, enda det er jo mange barn som blir fullbåren og allikevel ikke er liv laget.. Det er så forskjellig desverre! Håper virkelig det går bra med dere denne gangen. Er det ul termin du har fått da eller? Jeg har funnet det på internett sider og de viser litt forskjellig..

Annonse

Så fantastisk at dere klarte det selv! Godt å sleppe ivf-karusellen. Den terminen vi fikk i dag, var den han kom fram til mens vi var der i dag, men jeg vet ikke om egentlig ul kunne si så mye. Han brukte dette hjulet sitt... Men datoen vil nok forandre seg etterhvert...

Hvordan har du det da? Mange symptomer og greier? Har dere barn fra før? Og har dere fortalt det til mange at dere er gravide? Og en ting til: Hvor kommer du fra? Oh, mange spørsmål på en gang dette... :-)

Jada det er Ibsen i Ålesund:-) Så morsomt, alt er jo likt her jo! Skal se vi får samme kjønn også, hehe. Og han snurret på hjulet ja men sa ikke noe termin til meg, lurte bare på om jeg hadde el testet denne mnd men det hadde jeg da ikke gjort.. De hadde jo glemt å avbestille timen min til Medicus så i går etter ul så fikk jeg papirene i posten... Hvordan synes du det gikk med prøverør da? Var det mye pes eller gikk det noenlunde greit?

Artig at vi er flere fra Ålesund da. Kanksje ikke så rart at det er mange av oss her inne nå sånt dritvær som det er ute.. Ikke mye annet å gjøre enn å sitte på BIM da:-)

Jeg syns prøverør-prosessen har vært en hard påkjenning. Har hatt 3 ordinære forsøk, der det ene ble avbrutt. Dette siste forsøket var et fryse-forsøk.

Bor du i ålesund også eller?

Ja ikke stort annet å gjøre enn å være på nettet.. Jeg får ikke jobbe mens jeg er gravid, i tillegg til at jeg skal ta det litt med ro, så det blir lange dager foran pcen...

jeg er også fra ålesund ja...hvor i ålesund er det dere bor da?jeg bor i spjelkavika...

fikk klaff på 1. prøverørforsøk:)

hvorfor får ikke du jobbe når du er gravid?

jeg jobber,men dagene er myyye mer slitsom nå enn før,lurer på hvordan det blir når jeg blir stor....

Annonse

Hei dere!

Gratulerer og så heldige dere er som har sett spiren i livet!! Jeg er i dag 5+1 og har tatt blodprøve som viste 932, fikk høre at det var solid. Fikk også beskjed om at det blir ultralyd i uke 9, etter påske. Jeg synes dt er fryktelig lenge å vente, og trodde ikke det var mulig å se så tidlig som uke 6! Vurderer å ta kontakt m privat gynekolog og betale selv for en ultraly tidligere..

Masse lykke til til dere alle!!

Jeg bor like ved Moa, så da er vi jammen ganske nær. Så koselig med flere fra Ålesund. Skulle jo hatt en Ålesund trå.-)) Kanskje et bim treff også etterhvert, så blir det vel trilleturer på oss alle sammen etterhvert. Gleder meg sånn til å plukke ut baby utstyr!!

Jeg bor i Sykkylven. Grunnen til at jeg ikke får jobbe, er at jeg jobber på en kjemisk bedrift, så alle gravide går ut i svangerskapspermisjon med en gang. Men uansett så hadde jeg ikke jobbet siden jeg har hatt så mange aborter og har hatt spotting denne gangen også...

Til 75nora: var lenge for dere å vente. Jeg hadde nok villet tatt ul før uke 9, men ikke ta det altfor tidlig da, sånn at dere ikke får sett noe.

Trodde du å var fra Ålesund siden du gikk med Ibsen. Er jo en trivelig fyr da.Håper vrkelig det går bra med deg denne gangen da. Jeg har aldri vært gravid før, og veldig glad for at jeg aldri har mistet. Det må bare være helt forferdelig når en først får positiv test og så mister etterpå. Uff!! Når skal du tilbake da?

Slitelita: hvor langt er du på vei? Vi er nesten naboer vi da:-)

Lykke til alle sammen:-))

Vi har ingen gynekolog i bygda, så det er mange som bruker Ibsen. Og siden det er han vi har gått hos i forbindelsen med barnløsheten, så vil han gjerne følge oss opp videre også.

Jeg skal på ul igjen den 2. april. Jeg synes det er kjempelenge til, kunne gått til han i alle fall 1 gang i uka bare for å få se og bekrefte at alt er i orden. :-)

Når skal du dit igjen da?

Jeg fikk mld din, nå har jeg lært noe nytt ja:-) Aldri vært inne på der før..

Tintus: Jeg skal til Ibsen igjen om 1 1/2 uke. Håper alt fortsatt er bra da men føler meg mye roligere nå som jeg har vært der en gang og både fått bekreftet at jeg er gravid og at alt var bra. Forstår godt at du fortsatt er nervøs som har vært igjennom sa før, det har heldigvis ikke jeg. Håper det aldri skjer heller.

Oi, en sunnmørstråd :-)

Jeg er selv fra Ålesund og jeg pleide å gå til Ibsen da jeg bodde der :-)Nå bor jeg i Bergen. Jeg skal på UL ikveld på volvat, jeg er 6+4 og veldig spent!!! Har egentlig ikke råd til dette nå rett før påskeferien,men bare MÅ vite! Er kjempespent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...