Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge en baby kan sitte/ligge i bilsete før en må stoppe å ta pause.. å strekke på babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er et svar på dette spørsmålet kopiert fra trygg trafikk sine nettsider.

Får ikke små barn ryggskader av å sitte i en babystol?

Det er ikke påvist noen ryggskader på barn fordi de har ”liggesittet” i bakovervendt babystol, det skal derfor ikke være nødvendig å skaffe bag med nett i tillegg selv om man skal på langtur. Det er selvsagt en fordel å stoppe og ta en pause der babyen får bevege kroppen litt på en annen måte ca annenhver time, men det er ikke nødvendig å vekke et sovende barn. Overlege Tor Einar Calisch ved barneintensiv avd. på Ullevål sykehus bekrefter at spedbarn ikke tar skade av å sitte i en babystol selv over litt lengre tid.

Ser at det er mange her inne på bim som sier max 20min, men stoler på at trygg trafikk er oppdaterte.

Skrevet

har oxo hørt at 30-40 min var max de burde sitte.. men da jeg var å hørte på bilstoler her om dagen sa de i butikken at 2 timer skadet ikke så leng ungen så ut til å ha d bra.

regner med at trygg trafikk vet hva de skriver om..

Tusen takk (",)

Skrevet

tror kanskje at det med 20 min er noe som henger igjenn fra gammelt av. Da var jo ikke bilstolene så gode heller. Nå er jo bilstolene ganske så flate så lenge man har slikt babyinnlegg i den og det har jo de fleste;).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...